Nytt forumtema på gång

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Retardedpope

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Retardedpope »

[quote="sebastean"]:)

När ska ubuntupåven hitta hit då..[/quote]
Ungefär nu :)

Jag gillade det jag såg i början. Definitivt snyggare än caramel...

Jag skulle vilja se hur sebasteans tema ser ut nu efter de förändringar som det talades om...

Vad gäller sebasteans matte, så är jag helt lost, men jag skulle som sagt gärna vilja se det praktiska resultatet ;)
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

Beräknad release: februari 2007

Eller tidigare, kanske i juni, men just nu har jag mycket.

Prov kommer så klart tidigare, så jag vet att jag inte är ute och cyklar.

Är nog på väg att köpa mej en begagnad CRT. Då kanske jag kan se skillnad på vit och vit, vilket är typ det jag ser nu.
Användarvisningsbild
Linus Mannervik
Kontakt:

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Linus Mannervik »

[quote="sebastean"]Beräknad release: februari 2007[/quote]
du menar möjligen inte 2006?

[quote="sebastean"]Är nog på väg att köpa mej en begagnad CRT. Då kanske jag kan se skillnad på vit och vit, vilket är typ det jag ser nu.[/quote]
...eller så ser du till att ställa in din skärm/x-server klokt. vilken skärm du än använder så kommer den aldrig till 100% överensstämma med andra skärmar, men alla skärmar borde vara kapabla att prestera hyfsat. testa att dra ner gamman i X om bilden är så ljus att du inte ser skillnad på vitt och ljusgrått (xgamma is the way).
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Nytt forumtema på gång

Inlägg av n4h0j »

[quote="bonvenon"][quote="sebastean"]Beräknad release: februari 2007[/quote]
du menar möjligen inte 2006?[/quote]
Förmodligen menar han 2007 eftersom februari 2006 redan varit. :P
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Nytt forumtema på gång

Inlägg av n4h0j »

[quote="sebastean"]Är nog på väg att köpa mej en begagnad CRT. Då kanske jag kan se skillnad på vit och vit, vilket är typ det jag ser nu.[/quote]
Jag har en 17tummare ståendes om du vill ha. :)
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Användarvisningsbild
Linus Mannervik
Kontakt:

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Linus Mannervik »

[quote="flipside"][quote="bonvenon"][quote="sebastean"]Beräknad release: februari 2007[/quote]
du menar möjligen inte 2006?[/quote]
Förmodligen menar han 2007 eftersom februari 2006 redan varit. :P[/quote]
Hah, jag läste "2007" på första raden och "juni" på raden under och fick det till "juni 2007".
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

Juni före februari 2007. Borde väl bli.. juni i år? :)

[quote="bonvenon"]...eller så ser du till att ställa in din skärm/x-server klokt. vilken skärm du än använder så kommer den aldrig till 100% överensstämma med andra skärmar, men alla skärmar borde vara kapabla att prestera hyfsat. testa att dra ner gamman i X om bilden är så ljus att du inte ser skillnad på vitt och ljusgrått (xgamma is the way).[/quote]
Fanns tre gammalägen på min skärm, tog ett annat och tror jag fick till det nu.. Hur ställer man förresten in gamma i x-servern?
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

Nu ska ni få kolla färgerna igen.

Bild
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

Färgen bakom huvudtexten ska vara riktigt svagt grå så den nästan ser helt vit ut.
Den oranga färgen på remsan och på texten ska vara på gränsen till självlysande.
OCH kanten runt ska vara en blandning mellan brun och beige (inte grå) och mer ljus än vad den är mörk.

Vad stämmer och vad stämmer inte??

Bild

Och bakgrundfärgen ska föresten vara transparent. (Fast internet exploder brukar ha en del problem med det.)
Användarvisningsbild
Retardedpope

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Retardedpope »

Det nya förslaget såg mycket bättre ut (mest för att du tagit väck det gråa) :D
Dock var det en sak jag tyckte bättre om med det gamla: De bruna ramarna.
De ser helt enkelt bättre ut med brunt än medblandningen mellan brun och beige. Dock var inte heller den gamla färgen helt rätt. Jag skulle vilja ha "breezybrun" på ramarna (du kan ju ta en skärmdump och kolla färgkoden på fönsterramen). Sen skulle jag vilja att menyn blir så dapperorange (som typ mapp-ikonerna) som möjligt, men den ser redan rätt bra ut, så den behövs kanske inte ens ändras.
Jag har två länkar så att du kan se färgerna jag menar oavsett om du sitter i ubuntu eller windows (syns rätt tydligt att det andra exemplet är taget i windows :P)
Ramen:
http://shoots.osdir.com/slideshows/orig ... 69&slide=8
(som fönster ramen, alltså den övre brunare färgen)

Menyn:
http://shoots.osdir.com/slideshows/orig ... 0&slide=14
(Som example mappen)
Men som sagt, det dapperorangea (din meny) ser redan nästan exakt ut som färgen som jag är ute efter, så länken är mest bara till för att bevisa att det redan är mycket bra och att du inte behöver ändra den färgen.

(länkarna var helt random, men innehåller de färger jag vill ha)

Under "Ubuntusnack" har du ett oranget sträck. I det första förslaget var sträcket 3 pixlar tjockt, men i det andra förslaget var det bara en pixel tjockt. Ändra tillbaks så att det blir 3 pixlar tjockt igen och se till så att det är samma färg som i menyn, gärna med övertoning (precis som det såg ut i det första förslaget, men med den nya orangea färgen som du använder i det nya förslaget)

Ändra på detta (du kan strunta i att ändra den nya meny-färgen, i alla fall tills vidare) och visa sedan hur resultatet blir. Annars kommer jag bara att klaga på samma saker igen ;)

Jag hoppas att du förstod vad jag menade, men det får jag väl se i ditt nästa förslag :)

Sen måste jag bara lägga till att om du gör dessa ändringar och det ser bra ut, så tror jag att vi skulle kunna uppdatera forumdesignen innan dapper releasen. Februari 2007 låter ju helt absurt. Visserligen har jag bara sett hur första sidan kommer att se ut ungefär och inte hur det kommer att se ut inne i forumet, men det jag har sett hittills är mycket lovande. Grymt bra jobbat och gör du de ändringar som jag har föreslagit tror jag att det kommer att se mer eller mindre perfekt ut. :D

Jag måste bara säga det igen: Grymt bra jobbat! :D
Användarvisningsbild
Retardedpope

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Retardedpope »

Jag måste bara säga att jag längtar efter att se det nya förslaget. Kommer troligen att kolla efter det flera gånger om dagen (de dagar jag är hemma vill säga). Äntligen kanske vi kan få ett nytt tema som ser bra ut :D
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Nytt forumtema på gång

Inlägg av ozamosi »

Transparent bakgrund är en Dålig ide - har jag ett svart tema på min dator kommer jag inte att se ett dugg. "If you define one color, define them all"
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

Kul med beröm och tycker själv det ser snyggt ut ;) (och håller du inte med så vågar du klaga, visst) (Och det är ju fortfarande bara ett förslag till standardtema och inget är bestämt. Men i den valbara listan kommer temat ju garanterat att dyka upp.)

Retardedpope: Du är inne på samma linje som mej. Var just breezy-brunt och dapper-orange jag tänkte på. Det färger jag tittar på är detaljfärgerna i humantemanen dvs. färgen som syns längs uppe på flikar i firefox och i dapper också syns på rullister vid musöver. Och det är väl iof. samma som på ikonerna.

Jag lovar att justera färgerna men jag lovar inte att det blir just de nyanserna även om jag vet att jag kommer få ubuntupåven på mej.

Fortsättning följer..

(Antar att färgerna var som i beskrivningen eftersom jag inte fick någon respons där.)
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]Transparent bakgrund är en Dålig ide - har jag ett svart tema på min dator kommer jag inte att se ett dugg. "If you define one color, define them all"[/quote]
Japp håller med. Men det enda transparenta var färgen utanför temat.
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Nytt forumtema på gång

Inlägg av ozamosi »

Ah, ok. Då missförstod jag.
Användarvisningsbild
Retardedpope

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Retardedpope »

Om man ska sammanfatta mitt förslag så är det i första hand ramarna som ska bli brunare (breezybrunare :P). Jag tycker inte att blandningen mellan brun och beige funkar, så den är prioritet för att jag ska godkänna det nya temat.

Sen vill jag också att du gör den tunna oranga linjen 3 pixlar istället för en. Sen tycker jag att du är så gått som färdig för att visa resultatet och är resultatet bra tycker jag att vi lägger in det som ett tema, så att jag/vi kan testa det lite grundligare och kanske hitta fel/brister som inte syns nu.

sebastean: snälla skynda dig, jag längtar ;)
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

[quote="sebastean"][quote="ozamosi"]Transparent bakgrund är en Dålig ide - har jag ett svart tema på min dator kommer jag inte att se ett dugg. "If you define one color, define them all"[/quote]
Japp håller med. Men det enda transparenta var färgen utanför temat.[/quote]
Tack för kritiken. Uppskattas alltid.
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

[quote="Retardedpope"]..är resultatet bra tycker jag att vi lägger in det som ett tema, så att jag/vi kan testa det lite grundligare och kanske hitta fel/brister som inte syns nu..[/quote]
Finns ingen CSS än.

Ska jobba på det i början på juni
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

[quote="flipside"][quote="sebastean"]Är nog på väg att köpa mej en begagnad CRT. Då kanske jag kan se skillnad på vit och vit, vilket är typ det jag ser nu.[/quote]
Jag har en 17tummare ståendes om du vill ha. :)[/quote]
Schysst men har fått till det nu
Okänd

Nytt forumtema på gång

Inlägg av Okänd »

Bild

Se till att spara bilden till din dator först o titta på den där innan du börjar klaga på hur kornig den är ;)

Den bruna och den oranga färgen är precis detaljfärgerna i breezy och dapper.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"