Det nya förslaget såg mycket bättre ut (mest för att du tagit väck det gråa)

Dock var det en sak jag tyckte bättre om med det gamla: De bruna ramarna.
De ser helt enkelt bättre ut med brunt än medblandningen mellan brun och beige. Dock var inte heller den gamla färgen helt rätt. Jag skulle vilja ha "breezybrun" på ramarna (du kan ju ta en skärmdump och kolla färgkoden på fönsterramen). Sen skulle jag vilja att menyn blir så dapperorange (som typ mapp-ikonerna) som möjligt, men den ser redan rätt bra ut, så den behövs kanske inte ens ändras.
Jag har två länkar så att du kan se färgerna jag menar oavsett om du sitter i ubuntu eller windows (syns rätt tydligt att det andra exemplet är taget i windows

)
Ramen:
http://shoots.osdir.com/slideshows/orig ... 69&slide=8
(som fönster ramen, alltså den övre brunare färgen)
Menyn:
http://shoots.osdir.com/slideshows/orig ... 0&slide=14
(Som example mappen)
Men som sagt, det dapperorangea (din meny) ser redan nästan exakt ut som färgen som jag är ute efter, så länken är mest bara till för att bevisa att det redan är mycket bra och att du inte behöver ändra den färgen.
(länkarna var helt random, men innehåller de färger jag vill ha)
Under "Ubuntusnack" har du ett oranget sträck. I det första förslaget var sträcket 3 pixlar tjockt, men i det andra förslaget var det bara en pixel tjockt. Ändra tillbaks så att det blir 3 pixlar tjockt igen och se till så att det är samma färg som i menyn, gärna med övertoning (precis som det såg ut i det första förslaget, men med den nya orangea färgen som du använder i det nya förslaget)
Ändra på detta (du kan strunta i att ändra den nya meny-färgen, i alla fall tills vidare) och visa sedan hur resultatet blir. Annars kommer jag bara att klaga på samma saker igen
Jag hoppas att du förstod vad jag menade, men det får jag väl se i ditt nästa förslag
Sen måste jag bara lägga till att om du gör dessa ändringar och det ser bra ut, så tror jag att vi skulle kunna uppdatera forumdesignen innan dapper releasen. Februari 2007 låter ju helt absurt. Visserligen har jag bara sett hur första sidan kommer att se ut ungefär och inte hur det kommer att se ut inne i forumet, men det jag har sett hittills är mycket lovande. Grymt bra jobbat och gör du de ändringar som jag har föreslagit tror jag att det kommer att se mer eller mindre perfekt ut.
Jag måste bara säga det igen: Grymt bra jobbat!