plun skrev:Förtydligande...med att ändra menar jag att vi blir liggande med howtos i forumet som någonUrban Anjar skrev:Kunna ändra är väl det minsta problemet om det ligger i en wiki.Utmaningen är det här med kontinuitet, kvalitet på dokument, samt att kunna ändra.
eldsjäl producerat under en period då det var intressant. Sedan kanske intresset falnar och
inlägget/howton ligger kvar....
Det är därför jag ser det så viktigt med wiki modellen....
Sedan visade Johan R-E igår en länk där någon bokat ett dokument i början av December...
http://ubuntu-se.org/Wiki/SkyddadeFormat Vem nu denna Henrik Kåräng är som jobbat febrilt
med detta i över 3 månader ...![]()
Så visst finns det saker som måste bli proffsigare...
Ja, som vi säger på LP: "in i wikin med det!"
Just nu börjar vi dock likna aktionsgruppen i Life of Brian. Vi skriver om wikin i stället för att bygga saker i den. In med de engelska texterna så vi har något att översätta och låt de andra projekten blomma.
Att sedan ett och annat "bidde en tumme", det får man förlåta och städa bort. Viljan var säkert god.
För mig är wiki lite av vad öppen källkod är för program. När det funkar som bäst ger det fullständigt superbt resultat. Ta wikipedia, som börjar bli alltmer rumsrent och så smått tränger undan tunga uppslagsverk. Men precis som det finns öppenkodsprojekt som aldrig riktigt lyfter finns det wikisidor som stannar i växten.
Vi har säkert tillräckligt många skrivkunniga och skrivsugna människor för att vi ska kunna göra något bra av den. Dra ditt strå till stacken.