Nuförtiden använder jag mest Fenix, men det blir även en del C/C++. Använder dem i huvudsak till att göra spel.
För tillfället skriver jag koden i mousepad (har inte hunnit få ordning på allt ännu

Nää! Snälla, Nog för att jag förstår att jag måste skrika nej till Dev-C++ på massa icke linux forum. Fattar inte hur folk fortfarande kan använda det skitprogrammet!lassekongo83 skrev: Håller för tillfället på med att försöka lära mig C++. Använder Bloodshed Dev-C++ vilket fungerar utmärkt för mig som nybörjare. Har precis knackat in ett litet program som gör att jag får två försök för att gissa det hemliga numret.
Ska snart studera Programmering A. Innan dess har jag knappt hållt på med någon programmering, lite PHP bara, men inte i nån större mängd.
FÅR-TRAN, det har jag förträngt. Gick en kurs en gång, men har till och med slarvat bort kursboken är jag rädd.nicefinger skrev: FORTRAN
Som min lärarare sa "Matlab? Det räknas inte."
Urban Anjar skrev:urban@Leia:~$ locate .py | wc -ljabbadoo skrev: Jag har precis börjat med Python... verkar inte vara någon annan som programerar i det...![]()
7869
Jo, det är det nog![]()
Kod: Markera allt
>locate .py | wc -l
45383
I denna tråd:PureW skrev: Skulle gärna vilja pröva CodeBlocks men det verkar ju stört omöjligt att installera. De säger själva att man ska undvika 1.0RC2 och istället använda Nightly Builds men de finns ju inte för linux. <sur>
++Smygis skrev:Nää! Snälla, Nog för att jag förstår att jag måste skrika nej till Dev-C++ på massa icke linux forum. Fattar inte hur folk fortfarande kan använda det skitprogrammet!lassekongo83 skrev: Håller för tillfället på med att försöka lära mig C++. Använder Bloodshed Dev-C++ vilket fungerar utmärkt för mig som nybörjare. [...]
Senaste release: 2005-02-22
Antal buggar: 315 open / 674 total
Senaste ändringen i CVS: För 19 månader sedan.
Snälla, Låt det bara dö i frid. Tillexempel Code::Block är en mycket trevligare IDE på alla punkter.
http://www.eclipse.org/pdt/KiviE skrev: i PHP [...] har jag inte hittat något bra IDE än till linux