Jo, det var jag som skrev det. Testade disken med "rätt" dator idag och det fungerade bra. MEN lyckades inte åstadkomma det jag ville göra i övrigt.
Hade exporterat mina bokmärken (vilka det nu är som följer med) till html och sparat den filen på USB minne. Försökte mig på att installera en version av Google Chrome 32-bit härifrån https://google-chrome.en.uptodown.com/ubuntu men det misslyckades. Ja, inte installationen men hur jag än gör så får jag meddelandet "sidan kan inte visas". Kan inte ens välja "ny flik" utan att få meddelandet. Och det värsta är att webbläsaren INTE går att avinstallera.

Vivaldi fungerade inte bra på Youtube men det gjorde (nästan) Opera som stödjer html5. OK, det hackar lite i 480P men jag hade inga jätte problem. Men till Opera kan jag inte importera mina sparade bokmärken (filen) och jag vill inte gå omvägen över Google kontot av olika anledningar. Främst därför att de bokmärken jag har på datorn ska vara där och inte i telefonen. Punkt slut! Så hur skaffar jag en fungerande version av Google Chrome 32 bitars? Nej, INTE Chromium!