Nja, nu dök detta upp
Misslyckades med att hämta extra datafiler
Följande paket begär ytterligare datahämtningar efter paketinstallationen, men data kunde inte hämtas eller kunde inte behandlas.
ttf-mscorefonts-installer
Hämtningsförsök kommer att ske igen senare eller så kan du prova att hämta igen nu. Körning av detta kommando kräver en aktiv internetanslutning.
Internt fel med 16.04 LTS
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Internt fel med 16.04 LTS
Gråhårig. Pensionär from September 2017!
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det är en helt separat fråga; se den här felrapporten. En workaround som nämns är att installera ttf-mscorefonts-installer från Debian.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
ttf-mscorefonts-installer
installerad
installerad
Gråhårig. Pensionär from September 2017!
-
Jag fick också det där problemet med ttf-mscorefonts-installer nyligen, jag ändrade ägaren för två kataloger från root till _apt och installerade om ttf-mscorefonts-installer för att få det att fungera har jag för mig.
- Gunnar Hjalmarsson
Det är en lösning på något annat.Christian Johansson skrev:jag ändrade ägaren för två kataloger från root till _apt och installerade om ttf-mscorefonts-installer ...
Vi talar alltså om
- dels dålig tillgänglighet hos SourceForges servrar som gör att hämtningen misslyckas ibland,
- dels en irriterande varning som orsakas av apt, och som syns när man gör vissa saker i terminalen, bland annat när man installerar ttf-mscorefonts-installer.
Varningen kan man strunta i, eller så kan man - som du säger - ändra ägaren till ett par kataloger för att slippa se den.