Ruskprick skrev:Tja, det stod väl och malde c:a en timma, men jag kör väl igen då
Ja, en timme skall du inte behöva vänta. Även om det kan dröja ett tag, så talar ingen om timmar. . . . Snarare minuter.
Gör ett nytt försök.
Efter språkvalet, välj alternativet "pröva
hmhmbuntu". (hmhm står för 'oavsett vilken ubuntuversion som valts och finns'

)
Det innebär i n g e n förändring att välja pröva, först. Annat än, att du får chansen att testa dig runt i det som finns och kommer att bli, samt hur din dator tar emot och hanterar den valda distributionen.
Ser det lovande ut och det du vill testa fungerar, då kan du installera. Utan att behöva starta om igen. Installationsmöjligheten ligger direkt på "skrivbordet" under "pröva --buntu".
Under 'pröva --buntu' kan du passa på att testa med att göra det du gör från den dator du kommunicerar nu och här på forumet med oss. Testa att göra motsvarande från 'pröva --buntu i datorn du vill installera buntu på.
Fungerar det på liknande sätt i den?
Jag måste erkänna att det hela känns väldigt konstigt det som du har skrivit om här i tråden. Från början till slut. Var ett fel kan ligga, är jag inte människa till att kunna säga, bara det, att så här mycket 'problem' ser man inte ofta till i sammanhanget med en installation.
Fortsatt och bättre, lycka till, önskar jag dig /tukken