Säkerhetsuppdatering frös vid ca 85%
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Säkerhetsuppdatering frös vid ca 85%
3.2.0-55.85 publicerades för en timme sedan. Kan dröja något innan den trillar ned i burken.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Jag har 64bits installationenAntec skrev:Den finns inte anonsserad just nu i Ubuntu 12.04, 32, skulle den finnas så skulle den installeras! Men jag är förbryllad!
Lenovo Thinkpad T440p / i5 2.6GHz / 8GB ram / 500GB HDD / Ubuntu 14.04 LTS
Mitt tips är att vänta några dar, jag har också 12.04 så jag ska hålla utkik dom närmaste dagarna
Okej då beror det på det! jag kör 32 bit

Ta det lungt så det kan lösas av sig själv!
Senast redigerad av 1 Antec, redigerad totalt 21 gånger.
Jag stängde iallafall ner uppdateringen. När jag startade den igen så stod det att alla uppdateringar inte kunde göras. Jag klickade på delvis uppgradering, men när det börjar köra det så kommer samma felmeddelande om exklusiv låsning upp som när jag försökte starta synaptic. Kan det räcka att logga ut och in igen och sedan försöka?
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Vänta tills alla paket är tillgängliga.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Gör så här starta systemet sen klickar du direkt på terminalen och skriver det här det gör att installationen fortsätter
Kod: Markera allt
sudo dpkg --configure -a
Kärnan för 12.04 är fortfarande inte offentlig 3.2.0-55.85, Jag undrar om det här är riktigt rätt, Men vi kanske kan se det i morron! 

Jag är skeptiskt att den kärnan dyker ner, varför ska den bli förfrågan om den inte ens är annonserad, ju mer jag tänker på det här ju mer förbryllad blir jag!
Det fungerade tyvärr inte. Fick detta meddelandeAntec skrev:Gör så här starta systemet sen klickar du direkt på terminalen och skriver det härdet gör att installationen fortsätterKod: Markera allt
sudo dpkg --configure -a
Kod: Markera allt
dpkg: fel: dpkg-statusdatabas är låst av en annan process
Det beror på att du hade en annan instans igång, lättast är att starta om systemet då är alla andra instanser döda och du kan starta en egen eller ny!
kärnan systemet vill ha stämmer tusan inte som du beskriver, Nu är jag söker!
Det har eller något program har gjort det här
Vänta ett slag sen om det inte blir bättring så hämtar du ner en ny version av Ubuntu här, lägg märke till att den är likadan som du har redan..Den här versionen fungerar bra: http://old-releases.ubuntu.com/releases/precise/
Nu har jag startat om datorn och allt fungerar som det ska. I Systemfliken i Systemövervakaren står det att jag har kärna Linux 3.5.0-42-generic
Jag vet inte vad som krånglade innan. Men nu verkar det ju i alla fall vara som det ska.
Jag vet inte vad som krånglade innan. Men nu verkar det ju i alla fall vara som det ska.
okej du har uppdaterat hela kärnpaketer, du borde haft 3.2.0-54-generic men fungerar det med 3,5 kärnan så är det ju bara bra!Askel skrev:Nu har jag startat om datorn och allt fungerar som det ska. I Systemfliken i Systemövervakaren står det att jag har kärna Linux 3.5.0-42-generic

Du har ju fortfarande 12.04! 

Du löste det själv! surfa och var glad ditt system är bra!
Absolut. Jag drog en lättnadens suck när allt fungerade som det skulle efter omstarten. Jag tackar och bockar för att du tog dig tid :-)Antec skrev:Du löste det själv! surfa och var glad ditt system är bra!
//Askel
Jag är verkligen glad att problemet är helt löst nu!