Pink Panther skrev:@Rune.K
Har du så lite att utföra i ditt eget forum att du har tid att granska följande, ( "storleksordningen felaktig moderering i 9 av 10" ).
Vad är en felaktig moderering?
Du får förutse att hen som utför arbetet med att granska forumet alltid utgår från en egen personlig tolkning. Att den sedan inte alltid är sammanstämd med vad jag eller några andra medlemmar tycker är än annan problematik.
Varför ska jag tro att din bedömning "Rune.K" eller tolkning är mer rätt?
Vad är rätt eller fel?
Men tror du verkligen att hen avgår med hjälp av en kampanj. Det är inte troligt. Hen har varit med så länge administrationen att hen anser sig att ha rätt att välja arbetsuppgifter eller avsäga sig uppdragen om så önskas. Det lär varken du eller jag påverka eller förändra.
Så är det bara.
Ja du, Pink!
Att vi har lite att moderera på Ubuntu.se beror på att vi inte har några
troll.
Vad är en felaktig moderering?
En felaktig moderering, det kan vara när moderatorn modererar för sin egen vinning, det tror jag att du håller med om Pink!?
Men tror du verkligen att hen avgår med hjälp av en kampanj.
Jag hoppas förstås att den nye Teamleadern har lite stake, så att han kan sparka betonghäckarna aka "meritokrater" och få in lite nytt friskt folk i administrationen av forumet. Det här forumet blir ju bara sämre och sämre, moderatorerna och forumsadmins kommer med sura kommentarer. Och sedan har de mage att skylla på att det är troll som är orsaken till den dåliga stämningen.
Eller, vem vet vad som händer efter det stora mötet denna månad. En möjlighet och ett bra sätt vore förstås att skrota forumet och börja om från början med något liknande
http://askubuntu.com/ fast på svenska förstås