"Troligen har du ett annat problem också, det jag menar är att din automatiska inloggning för Ubuntu One är också troligen borta, jag förmodar att själva automatisk-inloggningen på systemet också lämnar en nyckel till seahorse. För U1 (Ubuntu One) så lämnas en nyckel det vet jag till seahorse, nu har du ju avinstallerat seahorse om jag förstod rätt."
"Jag tror att hela problemet bottnar i att då du installerade fönsterhanteraren mac4lin på ett redan installerat ubuntu 12.04 så var det så många andra paket som hängde med installationen av mac4lin av beroende skäl som egentligen nu bara ställer till med oreda, man skulle ju vilja installera mac4lin på en ren dator istället om det går.

"
Hej, Antec
Jag har inte något val tydligen, avinstallerar jag seahorse så måste jag logga in mig när datorn startar upp och har jag seahorse installerat så måste jag logga på Webbläsaren.
Jag försökte textredigera Google Chrome i Gedit och då hittade den flertalet av felaktiga koder, så i princip finns det en hel del buggar i Chrome.
Och inte är det bättre i Windows 7 att köra Chrome, där är det etter värre för det undras, om jag har behörighet att använda Chrome, det heter att Webbläsaren inte kan läsa av min profil"
Tror jag det, när jag kan använda två olika e-postadresser, den gamla utgångna och den nya som Google har godkänt, hur jag än gör så kommer det upp dessa meddelande som jag får klicka bort 7-8 gånger innan de försvinner och inloggad är jag hela tiden.
När det gäller mac4lin så gör det inte någon skillnad att ha det eller inte.
Jag saknar grafiken som jag hade i Ubuntu 10.10 med fräsigare ikoner än vad Ubuntu erbjuder.
Kanske med tiden, det går att få Mac-grafiken med Ubuntu i botten?