Google chrome 28 stabil lever sitt eget liv.

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Google chrome 28 stabil lever sitt eget liv.

Inlägg av Tjadden »

Antec jag har själv löst problemet genom att installera flgrx updates/updates- dev/ amdcccle updates!

Jag har testa med olika 3d program och sportspel generellt i 2d allt tycks fungera utmärkt!
Antec

Inlägg av Antec »

Perfekt, gud så bra , jag ska göra likadant, Tack för tipset! :glad:
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Hej, Antec

Aldrig får man vara riktigt glad" Jag uppdaterade drivrutinerna i Win.7 som jag har i samma dator som Linux och vad händer, det gick inte att komma in på Ubuntu,
fick beskedet att grafiken hade ett för lågt värde och inte hittade jag rätt kommando för att stänga av 3d filerna som jag rekommenderade dig.
Jag fick ominstallera Ubuntu och då gick jag tillbaka till 12.04, eftersom 13,04 upphör nästa år i Januari.
Jag vägar inte ta in filerna igen för att 3d ska fungera perfekt, jag är rädd för att det inte går att starta upp Ubuntu igen?
Vad tror du om det här?
Teoretiskt bör väl dessa 3d eller accelarationsfiler känna av befintliga drivrutiner och anpassa sig därefter och inga problem med återstarten uppstår?
Antec

Inlägg av Antec »

Hej, Tjadden
Visst menar du PPA paketet från makson96?
Det paketet gäller även i Ubuntu 12.04.2 för att ditt kort ska fungera korrekt, det beror på att med den versionen så finns det en senare kärnmodul 3.5.0 mot dom två tidigare varianterna 12.04 och 12.04.1 som har kärnmodul 3.2.0, har man 3.2.0 kärnan så ska din grafik sparka igång den vanliga vägen utan att du behöver den PPA av makson96. Vill du hämta och installera den versionen kan du göra det här: http://old-releases.ubuntu.com/releases/precise/

Om du använder Ubuntu 12.04.2 se till att du har linux-headers-generic-LTS-quantal paketet installerat, då ska också PPA -paketet makson96 fungera så grafiken blir korrekt..

Måste tillägga att om du hämtar ner ISO-filen Ubuntu 12.04.1 så ska du ju inte uppgradera kärnan till 3.5.0 om du inte vill , det behövs absolut inte, gör du det så måste du också fixa med grafiken och nergradera X till 1.12, det görs ju då med PPA makson96, men vitsen med att hämta ISO 12.04.1 blir ju då liten. :)
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Nja, jag syftade på filerna uppdatering av fglrx grafisk acceleration.
Har läst mig till, att ska man köra 3d program så ska man ha en hög kapacitet på sin dator för att 3d programmen kräver extraordinär energi.
Antec

Inlägg av Antec »

Jo det är bra att ha lite kräm i burken, men ditt kort borde ju klara 3D enkelt åtminstone att köra Unity i 3D, du kör säkert redan Unity med fullt 3D stöd, det finns även ett gränssnitt med 2D i 12.04 men det är inte kul att använda, för att starta 2D så väljer man det då man loggar in i Ubuntu :)
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Det är tydligen också en del problem med Google Chrome 28 i Windows.

Eftersom jag har Chrome även i Win. 7 så finns ett synknings problem när det kommer upp en meny som säger,
"Inte rätt profil att skriva i Chrome, kontrollera rättighet och åtgärda!"

Jag måste alltid logga in på mitt Googlekonto för att använda Webbläsaren Chrome i Win och synkronisera densamma Win vs Google?

I Ubuntu räcker det med en gång för alla, vad ligger det i detta, att man är betrodd i Linux men inte i Windows?
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Det är nog inget allmänt problem med Chrome 28 i Windows. Användare jag känner som har använt Chrome 28 sedan den släpptes till betakanalen, har inte haft det problem du nämner, varken i 7 eller XP. Jag har även en sett en stabil Chrome 28 i XP, utan problem.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Hej, JoWa

Kan det vara så, att jag har en icke giltig E-post adress i Google som ifrågasätts? Jag har ett annat domän idag, än den jag loggar in mig med i Google.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

JoWa

Här kan du läsa om vad Google Chrome kräver i Win.

https://support.google.com/chrome/answer/165139
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Om adressen inte är giltig blir det förstås problem. Annars är det ingen skillnad mellan Ubuntu och Windows (eller Mac).
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

JoWa

Jag har rättat till min domän och nu vill de ha med mig i klubben för inbördes beundran likt facebook, men jag undviker alltid sådana skamliga förslag.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

JoWa

Google Chrome i Win 7 är ju lustigt, jag måste logga in på mitt Googlekonto för att bli accepterad användare.

Jag får upp en text som ifrågasätter om jag är rätt person och har rättighet att använda Chrome?
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"