Ja, och det finns heller inga planer på lägga till stöd för odf. http://wps-community.org/faq.htmlJohnny Rosenberg skrev:Helt oanvändbart, eftersom det inte stöder det enda format jag använder: ODF.
Detta gör programmet totalt ointressant.
Ja, och det finns heller inga planer på lägga till stöd för odf. http://wps-community.org/faq.htmlJohnny Rosenberg skrev:Helt oanvändbart, eftersom det inte stöder det enda format jag använder: ODF.
Jag tror att det snart kan ändras. Australiens regering har lagt fram ett förslag att alla myndigheter ska kunna läsa öppna dokumentformat som ODF. I flera kommuner, i Sverige, har det diskuterats om att lagra dokument i odf-format.Pink Panther skrev:Jag vill inte skapa någon argumentation i frågan. Men för de allra flesta användare är "ODF" näst intill ett oväsentligt/marginellt dokumentformat i sammanhanget.
Jag håller med dig om det mesta där. Använder själv i stort sett bara ODF eller bara rena textfiler. Ett av problemen med LibreOffice och Apache OpenOffice är väl att det inte finns för Android än. Har själv en Nexus 4 och kan inte redigera mina ODF-dokument (mest kalkylark) i telefonen. Har löst det tillfälligt genom att använda Google Docs när jag inte har datorn till hands och sedan kopiera in cellerna till Apache OpenOffice när jag väl är hemma. Det funkar ”så där”, men bättre än inget.Nemo skrev:Exakt vad tillför Kingsoft Office som inte redan finns i Apache Open Office och Libre Office? Jag kan ha förståelse för att man rekommenderar eller gör reklam för ett visst program om det saknas alternativ, men i detta finns det absolut ingenting som gör Kingsoft Office till ett bättre MS Office alternativ än vad AOO och LO gör.
Mvh Nemo
Det kanske är ett alternativ till MS Office i Kina, men jag tror inte det är det generellt sett. Sedan är det givetvis upp till var och en att välja vilket format man vill spara sin data i och har man inget behov av ODF kan man givetvis välja ett alternativ som saknar stöd för detta.JoWa skrev:Att inte stödja ODF är förstås negativt. Det finns dock något positivt med KO/WPS. PP:s trådrubrik är rätt, KO är ett alternativ MS Office snarare än till LibO. KO (på Windows) har under flera år varit ett populärt alternativ till MSO i Kina.
J S K skrev:. . . . . . För övrigt kan man ju fundera på om inte Microsoft är på väg att gå samma väg som Ericsson och Nokia - kineserna har säkert mera på gång.