Det beror på vad du menar med att "få med". Min syn har varit att vi ska få de som vill och kan, att bli aktiva inom locot. Det är inget självändamål att få många aktiva. Det är resultatet som räknas inte antalet personer. För vissa aktiviteter kan det krävas att många är aktiva. För vissa kan det räcka med 2-3 stycken.ycc skrev:Vi måste försöka få med så många som möjligt.
På vilket sätt skulle det vara mer "elitistiskt" att delta på ett irc-möte än att skriva inlägg i forumet.ycc skrev:Ni tillhör de mest engagerade. Men för "allmänna frågor" typ val och diskussioner om Loco o forums skötsel tror jag det är bättre att det sker i forum. Fler medlemmar deltar då. Det får inte bli "elitistiskt".
Forumet och locot är två helt olika saker. Forumet är ett datasystem (ett verktyg). Locot är gemenskapen (personer).ycc skrev:Jag anser dessutom att gränsdragningen mellan forum och Loco inte skall vara så strikt.
Forumet är ett av flera system för att underlätta gemenskapens aktiviteter.
De krav som LoCo Council har på ett LoCo är det ska ha en irc-kanal och en sändlista.
Ubuntu, liksom LoCot, är en meritokrati. Ingen demokrati.ycc skrev:En mycket viktig orsak att lägga forum under TL och LoCo är att det måste skötas demokratiskt.