Tips: Slipp telefonförsäljare!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Tips: Slipp telefonförsäljare!

Inlägg av vulfgar »

Pervinca skrev: Men varför inte göra det olagligt för telefonförsäljare helt och hållet...så kan dom som vill bli uppringda anmäla sig till en lista

Den listan skulle säkerligen företagare vilja köpa

Kontentan av det hela är att NIX drivs på felaktiga grunder, dom säljer en tjänst för dyra pengar som ingen vill ha...som företagare får du inte ut någonting för dina pengar (jo iofs får du ut en lista på folk som absolut inte vill ha dina tjänster)

Som sagt skapa en lista som folk kan anmäla sig till om dom vill ha telefonförsäljare...inte tvärtom som det är nu
Jag håller med fullständigt, fast det blir nog ett litet problem, inga telefonnummer kommer att finnas på den listan.  ;)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

SV: Tips: Slipp telefonförsäljare!

Inlägg av HenrikAn »

Urban Anjar skrev: NIX funkar bra, men man blir ju inte av med dem man har någon affärsrelation till. Och varför i helsefyr ska de alltid ringa mitt i midda'n
När NIX börjar bli vanligare verkar det som "affärsrelations"-tricket blir vanligare och vanligare.
Jag har talat om för Bredbandsbolaget att jag kommer att leta efter annan ISP om dom inte slutar ringa och försöka sälja annat skräp berätta om förmånliga erbjudanden på sattelitboxar och sånt.
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"