linux-headers uppdateras inte
Re: linux-headers uppdateras inte
linux-image-extra- är också bara nått jag bara sett på senare tid..
Men jag har inte linux-image installerad nu
Men jag har linux-image-3.7.0-7-generic installerad
Men jag har linux-image-3.7.0-7-generic installerad
Så du ser, det funkar ju utan det paketetAntec skrev:Package 'linux-image' is not installed, so not removed

Paketet linux-image är, som jag förstår det, ett virtuellt paket för att få in desktop's image (linux-image-generic) för vissa andra paket (funktioner) som kräver det och relevant när man inte kör desktop utan server (linux-image-server) eller virtuellt (linux-image-virtual). Alltså -generic har mer funnktionalitet än -server och -virtual, funktionalitet som några få paket vill komma åt.
Okej jag tror jag förstår, men vad är linux-image-extra- förnått? Jag har sett det några versioner bort men ryckt lite på axlarna och inte tagit det till mig än.. Men det vore kul att veta vad extra det gör om det har med Unity att göra eller nått?
Edit:
linux-image-extra: It contains extra drivers left out of the base kernel package; install it only if you need these drivers: http://askubuntu.com/questions/153023/w ... -i-need-it
Edit:
linux-image-extra: It contains extra drivers left out of the base kernel package; install it only if you need these drivers: http://askubuntu.com/questions/153023/w ... -i-need-it
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
I dag uppdaterades Linux till 3.5.0.22.28.
Efter uppdatering och omstart startade jag VirtualBox och kunde utan problem kompilera om dess kernel-moduler.
”Problemet” löst. Tack för svaren.
Efter uppdatering och omstart startade jag VirtualBox och kunde utan problem kompilera om dess kernel-moduler.
”Problemet” löst. Tack för svaren.

Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger