Håller på att plocka ner iso-cd'n nu!
Spännande med något nytt.
Installation av Ubuntu 12.10
Re: Installation av Ubuntu 12.10
Jag har verkligen använt sega datorer, Lubuntu använder jag på en dator och den blev supersnabb!! 

Har installerat Lubuntu och det funkar bra. För att förstärka lite så satte jag swappinessen till 0.
Det enda som skiljer mellan Lubuntu och Windows är mottagningen av wifi signalen.
Med windows har jag mottagning i hela huset men kör jag Lubuntu så måste jag ha routern i samma rum annars bryts mottagningen. Routern är en Huaweii E589 med router och modem i samma och Telia 4G.
Har du någon aning om varför det är så?
/N-E
Det enda som skiljer mellan Lubuntu och Windows är mottagningen av wifi signalen.
Med windows har jag mottagning i hela huset men kör jag Lubuntu så måste jag ha routern i samma rum annars bryts mottagningen. Routern är en Huaweii E589 med router och modem i samma och Telia 4G.
Har du någon aning om varför det är så?
/N-E
Nä jag vet inte vad det kan beror på eftersom jag själv användet systemet trådlöst och har ett broadcom kort och en Dlink DI-724 GU http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=Tech ... 7318910677 Jag har inga problem!
Jag micklade lite med "wine" och "ndiswrapper" vilket fick till resultat att usb-portarna lade av. Har gjort en nyinstallation nu och hoppas att det har blivit bättre.
Annars verkade mysko att windows och macen klarar sig med signalen i hela huset men inte Lubuntu.
Det är ju inget väldsproblem eftersom jag ka ha modem/routern i bröstfickan. :-)
Annars verkade mysko att windows och macen klarar sig med signalen i hela huset men inte Lubuntu.
Det är ju inget väldsproblem eftersom jag ka ha modem/routern i bröstfickan. :-)
Det är intressant och tänkte på kombi-produkter, menar Huaweii är bra på 3G alternativt 4G. Men att det ska fungera så illa tycker jag är ett litet nederlag om man måste ta till Wine eller hjälp av ndiswrapper, Jag tror efter mina erfarenheter att det kan sitta i hårdvaran! Jag säger att mitt system är rappt på dom grejor det använd på!!
Edit : men det kan ju också lösa sig
Edit, jag har lång anslutning att både Ica affärn och min parkering ingår
Edit: Det hjälpte ju dej ingenting, Men du säger också att du tycker det verkar bra med MS eller att där fungerar det bättre, Är du säker på att det verkligen gör det? Om jag mäter meter på den router jag har så blir det ett 100 tal meter direkt som fungerar perfekt, jag tror det sitter i din hårdvara och hur bra den är!
Edit : men det kan ju också lösa sig

Edit, jag har lång anslutning att både Ica affärn och min parkering ingår

Edit: Det hjälpte ju dej ingenting, Men du säger också att du tycker det verkar bra med MS eller att där fungerar det bättre, Är du säker på att det verkligen gör det? Om jag mäter meter på den router jag har så blir det ett 100 tal meter direkt som fungerar perfekt, jag tror det sitter i din hårdvara och hur bra den är!