Några frågor om installationen

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Antec

Re: Några frågor om installationen

Inlägg av Antec »

Att försöka mildra omständigheterna som egentligen inte behöver lindras, det är är fel och betyder att användaren inte kommer in på rätt sätt!
Antec

Inlägg av Antec »

Jag hävdar ändå att du installerar linux som singel eller tillsammans med Windows i en sida by sida för att komma ifrån tråkiga Windows, Windows kommer i förlängningen att sabotera mer än vi vill!! Det är bra då att vara utanför!
Antec

Inlägg av Antec »

Jag går av nu, men du ser en liten sak kan blir rolig att prata om! Jag har en åsikt, andra har en annan, svårt att veta då! Det lilla jag kan säga är att man bestämmer sig och följer det man tror på, det här forumet är bra för vi tycker ju om Ubuntu! =)
kammis
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av kammis »

Ehm, jag gjorde som någon sa med den där Wubi, och jippie! Det funkar! Dock finns det inte på svenska men okej.. ÄR det då som riktiga ubuntu eller bara en demo version typ?
Antec

Inlägg av Antec »

Det är riktigt, kontrollera med att trycka långt opp till höger systeminställninngar och sen går du in på språkstöd och väljer Svenska(Sverige) så får du det på svenska!
Antec

Inlägg av Antec »

Men installationen är en Windows version, men riktig det är den, det menas att det fungerar som en vanlig! Men den är beroende av Windows!
Användarvisningsbild
Nemo
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Nemo »

Hej!
Antec skrev:Att försöka mildra omständigheterna som egentligen inte behöver lindras, det är är fel och betyder att användaren inte kommer in på rätt sätt!
Jag är inte ute efter att starta någon diskussion över vad som är "rätt sätt" att installera Ubuntu på. Avsikten med mitt tips på Wubi var att göra det så lätt som möjligt för TS att installera Ubuntu, med minimal risk för att trasa sönder sin Windowsinstallation.

Mvh Nemo
Användarvisningsbild
Nemo
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Nemo »

Hej!
kammis skrev:Ehm, jag gjorde som någon sa med den där Wubi, och jippie! Det funkar! Dock finns det inte på svenska men okej.. ÄR det då som riktiga ubuntu eller bara en demo version typ?
Grattis, du har nu Ubuntu installerad på din dator. Testa nu i lugn och ro och prova dig fram. Ubuntu är roligt, men det är också väldigt annorlunda mot Windows. Bli inte rädd om du upplever frustration över att saker inte fungerar som du är van vid. Dyker det upp frågor, prova sök här på forumet och se om du hittar svar, om inte ställ frågan här.

Hoppas att du kommer att trivas med Ubuntu

Mvh Nemo
Antec

Inlägg av Antec »

Det förstår nog dom flesta redan, att använda Wubi tycker jag inte är dåligt egentligen, men kommer man över den första tröskeln så slipper man ju ta hänsyn av ett system till som kan ställa till det, det jag menar är den tid man lägger ner kan man göra på ett annat sätt och slippa vara beroende..
Antec

Inlägg av Antec »

Nu ska jag hem med fler hem från firma festen ialla fall, helt sjukt att lägga den på en måndag och vi ska arbeta i morrn hehe, Nja så är det iallafall! =)
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"