Linux Mint 13 Cinnamon

Allt om t.ex. *BSD och OpenSolaris
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Linux Mint 13 Cinnamon

Inlägg av Hylas »

Nu är jag tillbaka i Ubuntu. Jag "kryper till korset" ty cinnamon är alltför buggigt i nuläget. Mer än ett lovligt antal gånger har hela skrivbordsmiljön "frusit", och det enda som hjälper är Alt+Print Screen + B. Vad det beror på vet jag inte, men det går inte att ha ett opålitligt system på en arbetsdator. Även VLC har låst sig ett antal gånger (men det kanske man inte ska skylla på cinnamon).

Nåväl. man är en erfarenhet rikare...

/Hylas
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

Det låter ju helt klart som om Cinnamon har en bit kvar innan det är ett alt. till Gnome Shell och Unity.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Jag testade Cinnamon 1.6 2D session. En tråkig upplevelse. Det mesta fungerar, men det funkar likt en trögflytande sirap. Det är mycket långsamt, ( även med en resursstark dator ). Men vid släppet av Cinnamon 1.6 2D session skriver utvecklarna följande om 2D session. 2D session är för att "troubleshoot compatibility problems with Cinnamon". Jag bara undrar är då någon mening att släppa en 2D session offentligt för alla i världen. När 2D session uppenbarligen endast är användbar för ett fåtal intresserade testare.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

Det är mycket långsamt, ( även med en resursstark dator ).
Det låter ju som om Cinnamon inte drar jämnt med grafikkortets drivrutin eller något.
Jag håller med dig. Det är inte bra att släppa halvfärdiga versioner som lurar nybörjare att tro att det är en fungerande Skrivbordsmiljö. Men, men, man kan inte få allt.
Skriv svar

Återgå till "Andra öppna och fria operativsystem"