från XP till ubuntu

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
toto
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: från XP till ubuntu

Inlägg av toto »

Tänk vad trött man kan vara ;) det är klart jag skulle skrivit vilken bok jag menade.
http://www.hme.se/Ubuntuboken-utdrag.pdf
är lite från boken. Är ju på svenska och andra utgåvan så någon kanske kollat i första släppet?
Jag blev så nyfiken så jag har skickat efter en till mig!
Kan ju återkomma när jag fått den med en "lite" recention ::)
/toto
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Jag tycker boken är bra att börja med för de som vill lära sig Ubuntu och Unity.
Den är upplagd som en kursbok med övningar.
Mina invändningar mot boken är att det kan vara svårt att hitta specifika saker i den eftersom den saknar register.
toto
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av toto »

Nu är boken läst och Windows har lämnat huset :) !
Boken är inte så tokig för oss som är nya men jag hade gärna läst den i färg som reklamfilen på hemsidan!
/toto
Användarvisningsbild
sunkn
Kontakt:

Inlägg av sunkn »

toto skrev:Nu är boken läst och Windows har lämnat huset :) !
Boken är inte så tokig för oss som är nya men jag hade gärna läst den i färg som reklamfilen på hemsidan!
Så det ex. du skickade efter var INTE i färg? Då ska du nog be om ett nytt ex från förlaget i så fall. Jag tycker att det är en bra bok för nybörjare.
Ett tips på en annan bok från samma förlag: "effektivare linux". Den går mer in i detalj om hur du använder/kontrollerar datorn från terminalen.
Användarvisningsbild
sunkn
Kontakt:

Inlägg av sunkn »

sunkn skrev:
toto skrev:Nu är boken läst och Windows har lämnat huset :) !
Så det ex. du skickade efter var INTE i färg? Då ska du nog be om ett nytt ex från förlaget i så fall. Jag tycker att det är en bra bok för nybörjare.
Ett tips på en annan bok från samma förlag: "effektivare linux". Den går mer in i detalj om hur du använder/kontrollerar datorn från terminalen.
Äh glöm det jag skrev!!! Du har ju köpt upplaga 2. Stämmer att den inte är i färg.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"