Besynnerligt. Det, får stå för den skribenten.Ainigma skrev:Han förordar att man inte har en separat /home partition. . . .
Läs på nätet (stockholmska; "netet"

Hen, kör förmodligen med en "extended disk". Utökad. Det gör förmodligen skillnaden.Ainigma skrev:. . . han verkar förutsätta att det är logiska parititioner inte fysiska.. . . . . .
Det är troligtvis också, något att föredra . . . Även om hen är litet otydlig i sin presentation av vad hen har . . . . .
Du har massor av trådar, som vill ge dig sina tips . . . .
Läs, ta del, fråga, men, i slutänden så är det ändock du själv, som tar ansvar för, att du får det, så som du själv vill ha det.
Det är detta, som är Linux!
Du, som användare, väljer det, som du själv vill ha!
Känner du, hur frihetens vindar sakta sveper ditt ansikte, ditt hår, din hela framtoning?

Du gör rätt i, att samla alla "system"operativs grunder (alla rootpartitioner), på en disk. *edit* (Tillagt i efterhand: Den disk, där ditt eventuellt befintliga MS-Windows redan ligger) För Linux sedan, kan du lägga dina /Homepartitioner på andra "diskar". Gör du så, kommer du aldrig att få problem med mbr o/e grub i dina installationer.
Simma lugnt. Vänta in fler kommentarer i tråden. Innan, du gör något drastiskt. (Som att följa mina råd, t.ex..) Jag kan ha ett eller annat förbiseende i det som jag har skrivit. Inse dock att: det vi vill ge dig, strävar till att ge dig, det är det, som du önskar dig.
Lycka till! Inom Linuxgemenskapen. . . . . .

tukken