SV: Vad gör du i Windows?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Foobar2000, kerio 2.1.5, spybot, avast antivirus, geoshell, bitvise tunnilier...
Vänta nu, det är fem program att underhålla för att köra ett annat? aja! Irriterande nog så är detta en dator som skulle må bättre av att köras utan hd, men det går tyvärr inte att få windows att boota från nätverk.
Vänta nu, det är fem program att underhålla för att köra ett annat? aja! Irriterande nog så är detta en dator som skulle må bättre av att köras utan hd, men det går tyvärr inte att få windows att boota från nätverk.
Senast redigerad av 1 Mekaniserad Apelsin, redigerad totalt 7 gånger.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Släktforskning med MinSläkt och Pinnacle Studio för redigering av gamla analoga videoband.
Sitter och kör över och redigerar gamla videoband just nu. Jag använder också Pinnacle Studio, men också det här.Little John skrev: Släktforskning med MinSläkt och Pinnacle Studio för redigering av gamla analoga videoband.

http://www.deskshare.com/vem.aspx
- fonsterbage 2.0
Bokföring. Det finns inga bra alternativ till windowsprogram ännu.

- Martin Olsson
- Kontakt:
Intressant läsning.
De flesta anger orsaken till spel. Det känns främmande att lägga ut över tusenlappen (kanske två) för ett os för att kunna köra spel. I det läget hade jag nog lagt pengar på en spelkonsoll, som är anpassad för uppgiften. Nåväl, jag är ändå för gammal för spel.
Handelsbanken stödjer inte Linux. SKÄMS!!!
Handelsbanken har fått stark kritik för bristande säkerhet. Dags att byta system för Handelsbanken kanske.
Photoshop. Jag tycker Gimp räcker mer än väl för mina behov.
Släktforskning. Jag är nybörjare inom området. Nosat på Gramps i Linux och tycker det verkar bra. Men kom ihåg - Jag är bara nybörjare.
De flesta anger orsaken till spel. Det känns främmande att lägga ut över tusenlappen (kanske två) för ett os för att kunna köra spel. I det läget hade jag nog lagt pengar på en spelkonsoll, som är anpassad för uppgiften. Nåväl, jag är ändå för gammal för spel.

Handelsbanken stödjer inte Linux. SKÄMS!!!

Photoshop. Jag tycker Gimp räcker mer än väl för mina behov.
Släktforskning. Jag är nybörjare inom området. Nosat på Gramps i Linux och tycker det verkar bra. Men kom ihåg - Jag är bara nybörjare.

http://www.soptunna.se
** Ubuntu user #8998 **
** Ubuntu user #8998 **
- netsampler
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Kör 100 % med Linux / Ubuntu sedan 1.5 år.
Har inte saknat något i Windows.
Har inte saknat något i Windows.
netsampler
Allt, tyvärr, eftersom det inte går att installera Feisty dual-boot på AMD 64 på nåt vettigt sätt.
Att få något att verka enkelt är det svåraste som finns.
Kanske lite sent. men bättre sent än aldrig 
Som Hund skrev
Detta är kanske ett alternativ Hund?
För att återgå till topicen.
Just nu anänvder jag inte windows till något. spelar inte mycket. men de spelen jag spelar har jag fått igång i wine.
sen har jag hittat alla de prg som jag behöver till linux.

Som Hund skrev
Jag har själv handelsbanken, bor utanför sverige. Jag använder handelsbankens engångskoder som finns på brickor. kanska så smidigt 50 koder på en bricka och man kan ha fem brickor åt gången. sen skickas det atomatiskt ut nya.Jag lär tyvärr ha Windows på en av datorerna pga Handelsbanken.
Vädligt smidigt att kunna betala sina räkningar via internet och sköta andra bankärenden direkt online.
För att återgå till topicen.
Just nu anänvder jag inte windows till något. spelar inte mycket. men de spelen jag spelar har jag fått igång i wine.
sen har jag hittat alla de prg som jag behöver till linux.
Kan det jävlas, så jävlas det.
Det där lät som nått faktiskt! Skall ta och kika närmare på det. Tack så mkt för tipset!choel skrev: Kanske lite sent. men bättre sent än aldrig
Som Hund skrevJag har själv handelsbanken, bor utanför sverige. Jag använder handelsbankens engångskoder som finns på brickor. kanska så smidigt 50 koder på en bricka och man kan ha fem brickor åt gången. sen skickas det atomatiskt ut nya.Jag lär tyvärr ha Windows på en av datorerna pga Handelsbanken.
Vädligt smidigt att kunna betala sina räkningar via internet och sköta andra bankärenden direkt online.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Sprak: Hur har du fått till NOrdeas e-legitimation under Wine? Har testat själv men inte fått det att funka så jag harvar på med XP för bankärendena.Sprak skrev: Hund: Vad är det som kräver Windows för att Handelsbanken ska fungera? Är det att du måste använda Internet Explorer så går det att köra i Ubuntu. (http://www.tatanka.com.br/ies4linux/)
PS.
Möjligtvis måste du installera wine via tex Automatix också (getautomatix.com)
DS.
Själv har jag Nordbanken/Nordea och deras e-legitimationssytem fungerar för mig under wine.
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
al: Jag installerade IE via länken ovan, gick in på Nordeas hemsida, installerade deras "säkerhetsprogram" Nexxus och fick en fil av dem som jag senare använde i mitt vanliga Linux-firefox för att kunna registrera mig på CSNs hemsida.
Men du har rätt, de verkar ha ändrat någonting. När jag försöker upprepa samma sak nu så fastnar jag på att fylla i lösenord, oavsett vilket lösenord jag fyller i så hävdar han att det inte uppfyller deras krav :S
Om du väl lyckas komma över filen på något annat sätt (vmware tex) så går den utmärkt att använda i Firefox iaf. Jag förstår inte varför de har ändrat sitt system, inte ens qwerty123 var ett godkänt lösenord :S
Men du har rätt, de verkar ha ändrat någonting. När jag försöker upprepa samma sak nu så fastnar jag på att fylla i lösenord, oavsett vilket lösenord jag fyller i så hävdar han att det inte uppfyller deras krav :S
Om du väl lyckas komma över filen på något annat sätt (vmware tex) så går den utmärkt att använda i Firefox iaf. Jag förstår inte varför de har ändrat sitt system, inte ens qwerty123 var ett godkänt lösenord :S
Jag har detsamma...nada problemas.Hund skrev:Det där lät som nått faktiskt! Skall ta och kika närmare på det. Tack så mkt för tipset!choel skrev: Kanske lite sent. men bättre sent än aldrig
Som Hund skrevJag har själv handelsbanken, bor utanför sverige. Jag använder handelsbankens engångskoder som finns på brickor. kanska så smidigt 50 koder på en bricka och man kan ha fem brickor åt gången. sen skickas det atomatiskt ut nya.Jag lär tyvärr ha Windows på en av datorerna pga Handelsbanken.
![]()
Och javisst...jag har en maskin med Win...nämligen min DAW (DigitalAudioWorkstation) med slimmat och tweakat WinMe. Tyvärr ligger musikproduktion på Linux lite efter Win för min del än så länge...inte så mycket pga av kompetensen på musikprogrammen utan det är min okunnighet som bromsar...

Spelar och söker efter hjälp när något i ubuntu gått snett... 

- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
det är bara spel som gör att ajg har kvar det på en av burkarna.
Skrivaren (en lexmark så klart
) har jag inte orkat börja pilla med än, men har hört att de ska vara jobbiga i linux också.
Skrivaren (en lexmark så klart

Sync:ar mobilens kalender mot Outlook m.h.a. Nokia PcSuite.
- dlundh
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Kör DVDProfiler, VMWare Virtual Infrastructure-klient samt VMWare Remote Desktop.
Men jag kör det iaf i VMWare Player eller Parallels Desktop så jag bootar inte om till Windows.
Tittar för övrigt på ersättare till DVDProfiler men det måste vara något som kan importera filmerna från dvdprofiler, jag kommer aldrig orka skriva in alla filmenra för hand i ett nytt program. Kanske GCstar?
Men jag kör det iaf i VMWare Player eller Parallels Desktop så jag bootar inte om till Windows.
Tittar för övrigt på ersättare till DVDProfiler men det måste vara något som kan importera filmerna från dvdprofiler, jag kommer aldrig orka skriva in alla filmenra för hand i ett nytt program. Kanske GCstar?
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Det enda behovet jag ser är spelandet. Dock så har jag vart windowsfri i snart ett år, så det är spelen som fått gett vika (o ni kan lita på att det sved) 

Abusus non tollit usum
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Hjälper bara Familjen bara dom som har Windows