Jomenvisst, jag registrerade mig 17 feb. 2006 och sedan sommaren 2006 är jag Kubuntist på min Desktop.

Windows, fn Win2000, har blivit nedflyttad till "golvet" för de program som inte funkar så bra i Wine.

Jag har varit intresserad av datorer sedan "Hedenhös"

Jag byggde ut den med ytterligare 24 kB RAM

Denna raritet står nu nedpackad i källaren för framtida nostalgibehov

Det är förståligt om du inte känner till Axamo, det ligger 6 km väster om Jönköping, vid vägen mot Göteborg, norr om Jönköpings flygplats, se http://www.axamo.com.

Angående interaktiv kurs via Internet så tycker jag det vore bra om det finns olika alternativa kurser. En del vill kanske gå på en studiecirkel, andra har inte tid men vill lära sig hemma. När jag fick min sist företagsdator så fick jag med en CD med Datorkörkortet, som är riktigt bra. Något sådant ihop med en Live CD för Ubuntu vore kanske ett alternativ. Vi borde dikutera vilka grupper vill, kan, bör vi nå ut till. Hur gör vi detta på bästa sätt?Det gillar jag, men fattar litet av det. Men, Ja (där var ordet !), javisst! Det vore väl nå' t?

En sak som jag tror är viktig är att alla skall kunna få support när de kör fast. Denna support måste/bör vara gratis. Personlig support får man ju bäst via kurser, som får kosta en slant. Gratis support kan man få via ett Forum. Kanske en speciell kanal i Ubuntu/Forum kopplad till kursen i en Live CD.
Ja, detta blev några rader som flög på mig när jag satte mig ner för att svara.
Lev väl