Eh, dude:Ulsak skrev:*håller tummarna för att Vulfgar accepterar*
Jag har funderat några dagar och bestämt mej för att anta en nominering.

Eh, dude:Ulsak skrev:*håller tummarna för att Vulfgar accepterar*
Jag har funderat några dagar och bestämt mej för att anta en nominering.
Meh, vad fel jag läste!upnorth skrev:Eh, dude:Ulsak skrev:*håller tummarna för att Vulfgar accepterar*Jag har funderat några dagar och bestämt mej för att anta en nominering.
Vi väntar på presentationer från de nominerade... Mallar för detta finns i denna tråd.ycc skrev:Jag nominerar CryingFreeman till valet av kontaktperson. Jag har just skickat PM till honom och meddelat att han blivit nominerad.
OK. Och lägg gärna till vad du står för, så att alla har en uppfattning om personen man väljer in som "ledare" i det officiella LoCot Ubuntu Sverige. Det är mycket viktigt att en person som ställer upp även klargör sin ståndpunkt i olika viktiga frågor innan h*n kan väljas. Allt i öppenhetens och demokratins namn.vulfgar skrev:Tack alla som knuffat på mej, både här och via PM.upnorth skrev:Jag skulle vilja nomninera vulfgar, har dock inte kunnat fråga via PM för det var något fel på sidan.Jag har funderat några dagar och bestämt mej för att anta en nominering. En presentation kommer inom ett par dar.
Det kommer, det kommer.Peter Forsberg skrev:OK. Och lägg gärna till vad du står för, så att alla har en uppfattning om personen man väljer in som "ledare" i det officiella LoCot Ubuntu Sverige. Det är mycket viktigt att en person som ställer upp även klargör sin ståndpunkt i olika viktiga frågor innan h*n kan väljas. Allt i öppenhetens och demokratins namn.vulfgar skrev:Tack alla som knuffat på mej, både här och via PM.upnorth skrev:Jag skulle vilja nomninera vulfgar, har dock inte kunnat fråga via PM för det var något fel på sidan.Jag har funderat några dagar och bestämt mej för att anta en nominering. En presentation kommer inom ett par dar.
Alla de har redan uppdrag här, är det inte bättre att en person har ett uppdrag att koncentrera sig på?Emil.s skrev:Jag nominerar Peter Forsberg, Mekaniserad Apelsin, andol och upnorth. Alla är personer som har stor erfarenhet av Ubuntu, och som är mycket engagerade. Hoppas verkligen att någon av en ställer upp som kontaktperson.
Men vad sägs som att vi delar på den här tråden?
En där de som accepterat nomineringen (eller nominerat sig själva) enbart presenterar sig, och en (den här), där vi nominerar folk. Kan bli så jobbigt att läsa annars...
Visst kan det vara så. Fast vari ligger problemet? Det går givetvis alldeles utmärkt att avsäga sig ett (annat) uppdrag, om man finner så nödvändigt.dmz skrev:Alla de har redan uppdrag här, är det inte bättre att en person har ett uppdrag att koncentrera sig på?
upnorth ska snart sluta som förtroenderådsmedlem, han valde att i februari att sitta i sex månader. Vi ska snart avsetta honom, jag lovar.andol skrev:Visst kan det vara så. Fast vari ligger problemet? Det går givetvis alldeles utmärkt att avsäga sig ett (annat) uppdrag, om man finner så nödvändigtdmz skrev:Alla de har redan uppdrag här, är det inte bättre att en person har ett uppdrag att koncentrera sig på?
Håller med. Vi villl inte ha mångsyssleri, men har man ett annat uppdrag får man se till attandol skrev:Visst kan det vara så. Fast vari ligger problemet? Det går givetvis alldeles utmärkt att avsäga sig ett (annat) uppdrag, om man finner så nödvändigt.dmz skrev:Alla de har redan uppdrag här, är det inte bättre att en person har ett uppdrag att koncentrera sig på?
Sen så tror jag faktiskt inte att det är en nackdel att en blivande kontaktperson har lite erfarenhet utav LoCot i bältet.