Handelsbankens drivrutin är installerad men ändå inte!?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Re: Handelsbankens drivrutin är installerad men ändå inte!?

Inlägg av Kirill »

Har nu verifierat detta, samt varit i kontakt med handelsbanken!
Kommer dra iväg denna lösning till min kontakt på Handelsbanken, samt gå ut med ett pressmeddelande om att vi har en medlem som har löst detta problem som inte ens Handelsbanken kunde lösa. :o

Kommer även ta kontakt med de som utfärdar e-leg + företaget som ligger bakom dosorna. :)

All heder till dig Henkeman att du hjälpte oss lösa det!
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
Henkeman
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Henkeman »

hehe.. tackar tackar, men jag kan absolut inte ta åt mig all heder. Det var herr "abjerhem" som kom med den viktigaste biten att pcscd inte startade, så jag tackar abjerhem för detta! ;)

Grymt skönt att slippa knappra in massa koder framöver.. men i höst när 11.11 dimper ner är det väl dags igen kanske.. Så vi ses väl då! ;D
AbtZ
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av AbtZ »

lol

Fan att jag inte hittade denna tråden tidigare -- istället lade jag ner alldeles för lång tid innan jag kom på lösningen själv :P Funderade på att ta kontakt med Handelsbanken om problemet (och lösningen), men ni säger att de redan vet?

F.ö. funkar dosan även i 64-bitarsversionen om man använder drivrutinen från den här sidan: http://wiki.fribid.se/sidor/SmartCards. Det kanske vore en idé att få Handelsbanken att hosta den drivrutinen också, så man slipper gå till en sketen sida som filesonic för att få tag på den?
Skriv svar

Återgå till "Internet"