Edit/
Här har ni en gammal bugg

"Gdebi" vad är det för något?fd.svensson skrev:Jag håller just nu på att testa Christoffers sätt att göra det på, det verkar funka. Gdebi verkar vara borttaget från 10.10, eller så har jag bara en lustig installation ;)
Speciellt gammal var den faktiskt inte utan ganska het faktiskt =) ...hur som helst så undrar jag i vilket moment Launchpad klagar på nyckeln...är det när du importerar den till launchpad eller när du laddar upp den till keyservers?fd.svensson skrev:Nja, den säger att det är en osäker nyckel ???
Edit/
Här har ni en gammal bugg ;) https://bugs.launchpad.net/ubuntu-codeo ... bug/683465
Den var när jag var i terminalenchristoffer skrev:
.hur som helst så undrar jag i vilket moment Launchpad klagar på nyckeln...är det när du importerar den till launchpad eller när du laddar upp den till keyservers?
Ursäkta att det var så längesedan jag svarade.fd.svensson skrev:Den var när jag var i terminalen :Pchristoffer skrev:
.hur som helst så undrar jag i vilket moment Launchpad klagar på nyckeln...är det när du importerar den till launchpad eller när du laddar upp den till keyservers?
Det var terminalen som klagade ??? Det är inte lätt att vara GUI - kille och hålla på med det här :-[
Hursomhelst så råkade jag kanske ta fel bugg, det finns några att välja på när det gäller CoC ;) Den jag tittade på förra gången var från 2004 ::)
Där var många från den nuvarande toppen som var med ;D
Edit/ Fick det här intressanta meddelandet nyss: gpg: VARNING: osäkert ägarskap på konfigurationsfilen "/home/fd/.gnupg/gpg.conf"
Jag försökte på nytt skaffa mig en ny nyckel :P
Kl. 22.45
Nu säger den så här: användning: gpg [flaggor] --decrypt [filnamn]
Jag ser att du har lyckats ladda upp två nycklar till ubuntu keyservers så jag antar att det är någon av dessa som du har kvar lösenordet till. Om du själv vill kontrollera vilka nycklar som finns online så kan du gå in på http://keyserver.ubuntu.com:11371/ och söka efter t.ex. ditt namn.fd.svensson skrev:Nej, jag har inte fått något nytt email och det gamla vägrar den att dekryptera fast jag har kvar lösenordet :P
Jag skaffade en ny nyckel, men... ???
Kopiera in krypterade texten i ett nytt textdokument. Lägg sedan textdokumentet i din hemmapp. Sedan kan du öppna terminalen och dekryptera direkt, per standard så bör terminalen starta i din hemmapp. Annars kan du köra "cd ~".fd.svensson skrev:Var ska jag lägga in kryptnyckeln för att terminalen ska kunna defichera?
christoffer skrev:Kopiera in krypterade texten i ett nytt textdokument. Lägg sedan textdokumentet i din hemmapp. Sedan kan du öppna terminalen och dekryptera direkt, per standard så bör terminalen starta i din hemmapp. Annars kan du köra "cd ~".fd.svensson skrev:Var ska jag lägga in kryptnyckeln för att terminalen ska kunna defichera?
Som en uppdatering på tidigare utlovade videoguider så har jag under helgen fått igång Virtualbox och installerat några ubuntuversioner som jag nu kan använda som test- och "inspelningsmaskiner". Förhoppningsvis kan jag få upp en guide på svenska till nästa vecka, annars blir det under Ubuntu Global Jam näst-nästa helg(1a till 3e april).
Kirill skrev:Nice ;D
Tack så mycket! Känns bra att veta att filmen blev bra.fd.svensson skrev:Tack Christoffer!
Mycket bra instruktionsfilm, det gjorde du väldigt bra.
Jag ser inte att just möjligheten att man kan förlänga men inte förkorta som en motivering till att skapa en nyckel med bestämd livslängd. När kan det bli ett problem?m!rage skrev:Jo det var bra, det enda jag har invändningar mot är att du rekommenderar att man skapar nyckeln utan livstid. Det kan göra ens liv väldigt besvärligt om nyckeln kommer i orätta händer, eller om den slarvas bort. Väljer man en begränsad livslängd kan man alltid förlänga den i efterhand, men inte förkorta den. Läsvärt (på engelska): http://wiki.winehq.org/KeySigningParty