Det är förmodligen det sämsta svaret någonsin då man utan problem kan gissa sig till att det sitter en 233MHz CPU i den burken..farmfield skrev:Det är ju inte som ovan så varför påstå det?Dagon^ skrev:Nyregistrerad medlem - "Hej, jag köpte en Dell Latitude CP233. Kan jag installera Ubuntu?"
Forumet - "Jajamän! Klart du ska ha Ubuntu! Allt annat är otänkbart! Installera det! Nu!"
.... Är det så det ska vara?
-"Jajamän! Klart du ska ha Ubuntu!", det är väl ett kanonbra svar om det är sant - vilket jag tror att det är utan att ha kollat upp specarna på burken.
Vad menar du annars man skulle säga i ett Ubuntu-LoCo? Vad tror du sägs i ett Windows-forum om det gällt Windows 7? Eller ett Arch-forum om det gällt Arch?
Så vad är problemet? Vi skall ge fri plats att supporta Arch i ett Ubuntu-LoCo? Det menar ni är vettigt?
Hela bygget har ballat ur åt alla håll, vad är det frågan om? En sån här tråd skall slängas i debatt på en sekund, den fyller inget syfte annat än att skämma ut bygget ytterligare...
Jag undrar bara om vi verkligen ska slåss med högafflar, näbbar och klor för att låta Ubuntu ta över världen? Är det så fel att rekommendera något annat när det är oundvikligt uppenbart att Ubuntu är fel val av GNU/Linux?
Dessutom (nu får jag upprepa mig igen) så finns det inget stöd för AMD K6 längre och det finns det i de distarna jag rekommenderade.
Damn Small Linux, Puppy Linux för att de är designade att köra på uråldriga maskiner.