Internet uppkoppling [LÖST]

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Maggan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Internet uppkoppling

Inlägg av Maggan »

Hittade själv och nu fick jag fram lite mer....
Bilagor
Namnlöst3.jpg
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Det konstiga är att det ser bra ut...
Det fanns en bug som låste nätverkskortet för några år sedan, men den borde vara löst.

Testa 10.10.
Maggan

Inlägg av Maggan »

Nu har jag laddat ner ubuntu 10.10 och kör från skivan....DET FUNKAR, jag kommer ut på nätet nu :) Men jag måste ha skivan i då alltid när jag kör det eller??
Blir det lika om jag installerar det på hårddisken eller händer det nått annat då ??
Sen är jag inte nöjd med bildskärmen den är förstor liksom, brukar se ut så i windows innan drivrutinen är på plats...Behövs en rutin här med kanske ??
Sötte

Inlägg av Sötte »

Om nätverkskortet fungerar när du kör liveskivan, så borde det med största snorlikhet också fungera när Ubuntu är installerat på hårdisken.

Angående skärmen, en chansning från min sida. Kolla under System--> Administration --> (tillägsdrivrutiner??) om det finns några drivrutiner att aktivera.

Sedan kan du också kolla bildskärmens inställningar under System --> Inställningar --> Bildskärm, eller något liknande benämning. Går det att ändra upplösningen på skärmen så det blir bättre?

Utanför ämnet: Jag sitter med Kubuntu, så menyernas exakta namn kan kanske heta något annat. Kommer inte ihåg exakt...
Maggan

Re: Internet uppkoppling [LÖST]

Inlägg av Maggan »

Tänk allt har löst sig, jag är ute på nätet. Tusen tack för all hjälp, är mycket tacksam.
Nu kör jag ubuntu 10.10 och jag är glatt överraskad över hur snyggt det. Inser att jag har mycket att lära nu och kommer säkert behöva mer hjälp....// Maggan
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"