msn?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: msn?

Inlägg av ubot »

blackbirdz skrev:kan ubuntu hitta HDMI? för jag kör via HDMI till min 32 tums tven just nu
Ja, men det är lite si och så med att få ljudet att fungera över HDMI. Bilden brukar inte vara några problem, men någon har varit tvungen att uppdatera alsa-mixer för att få ljud över HDMI. Och då var det ändå något kvar som strulade så räkna inte med att få ljud smärtfritt över HDMI.

Jag rekommenderar som sagt att du har kvar Windows parallellt med att du installerar Ubuntu. Då har du möjlighet att i lugn och ro testa Ubuntu och skulle det vara så att du inte får allt att fungera som du vill i Ubuntu så har du alltid möjlighet att lägga Ubuntu på hyllan och fortsätta som vanligt i Windows 7. Jag rekommenderar att du installerar Ubuntu och väljer att använda största möjliga lediga utrymme under installationen. Se upp så du inte väljer att använda hela hårddisken för Ubuntu för då raderar du din Windows-installation. Du ska som sagt välja alternativet att installera Ubuntu vid sidan av Windows 7. Här ser du ett skärmskott på steget i installationsprocessen som jag talar om: http://cache.techie-buzz.com/images/pos ... tall-3.jpg
Du ska alltså INTE välja "Erase and use entire disk" utan istället välja "Install them side by side".
Användarvisningsbild
Katt
AVREGISTRERAD
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av Katt »

Eftersom du likväl skall göra en ominstallation så tycker jag du enbart skall köra in Ubuntu. Det känns rätt meningslöst att ha två operativsystem om allt du använder datorn till kan tänkas fungera i Ubuntu. Och om det skiter sig i slutändan så vet du att det inte är rätt tid att gå över, och du kan installera om Windows.

Guild Wars har som sagt fullt stöd för i Wine, och de försöker hålla det så genom versions-uppdateringarna (likaså gäller det WOW och en del andra spel).

Angående HDMI till tv:n så tror jag inte det är något du behöver oroa dig över. Skulle det uppstå några problem så kommer vi antagligen kunna hjälpa dig fixa det.
Det är inte lätt när det är svårt!
Gotlanning
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Gotlanning »

Funktionen jag saknar i Emenense är att vara inloggad på flera maskiner samtidigt som numera Live Messenger stöder.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Gotlanning skrev:Funktionen jag saknar i Emenense är att vara inloggad på flera maskiner samtidigt som numera Live Messenger stöder.
Tyvärr får man räkna med att avstå från vissa funktioner om man använder en stängt protokoll och inte använder deras egna klient.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
m!rage

Inlägg av m!rage »

Och jag tycker att du ska behålla Windows så länge eftersom du spelar. Rätt som det är vill du testa något spel som inte funkar i Wine (och man behöver faktiskt inte leta länge för att hitta ett). Är man osäker finns det ingen anledning att inte dualboota, förutom om du har extrem utrymmesbrist på hårddisken. Det går dessutom att ta bort Windows i efterhand och ha kvar endast Ubuntu
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

Jag håller med m!rage. Go for dualboot!
Skriv svar

Återgå till "Internet"