Ja, men det är lite si och så med att få ljudet att fungera över HDMI. Bilden brukar inte vara några problem, men någon har varit tvungen att uppdatera alsa-mixer för att få ljud över HDMI. Och då var det ändå något kvar som strulade så räkna inte med att få ljud smärtfritt över HDMI.blackbirdz skrev:kan ubuntu hitta HDMI? för jag kör via HDMI till min 32 tums tven just nu
Jag rekommenderar som sagt att du har kvar Windows parallellt med att du installerar Ubuntu. Då har du möjlighet att i lugn och ro testa Ubuntu och skulle det vara så att du inte får allt att fungera som du vill i Ubuntu så har du alltid möjlighet att lägga Ubuntu på hyllan och fortsätta som vanligt i Windows 7. Jag rekommenderar att du installerar Ubuntu och väljer att använda största möjliga lediga utrymme under installationen. Se upp så du inte väljer att använda hela hårddisken för Ubuntu för då raderar du din Windows-installation. Du ska som sagt välja alternativet att installera Ubuntu vid sidan av Windows 7. Här ser du ett skärmskott på steget i installationsprocessen som jag talar om: http://cache.techie-buzz.com/images/pos ... tall-3.jpg
Du ska alltså INTE välja "Erase and use entire disk" utan istället välja "Install them side by side".