Tja, Chippen,
en blyg och försagd munk smyger sig försiktigt in i rummet, ser sig oroligt omkring, hukar sig . . .
. . . viskar blygt och hest,
så att bara du kan höra . . .
Anti-lo(o)p ? ? ?
.... smyger tyst ut. Samma väg.

Någon som har lust att förklara det skämtet? Programmerare är jag, men förstår det aldrig...någon försökte förklara att det hade något med Java och dess klasstruktur att göra...men jag blev aldrig klok på det därper9000 skrev:
...
All my base
are belong to you!
...
Ursprungligen ska det vara All your base are belong to us (alla era baser är tillhör oss). Det började som en dålig översättning från japanska till engelska i ett tv-spel, sen tyckte någon att det var lite kul och gjorde musik till, the rest is history.steqve skrev: [...]
Någon som har lust att förklara det skämtet? Programmerare är jag, men förstår det aldrig...någon försökte förklara att det hade något med Java och dess klasstruktur att göra...men jag blev aldrig klok på det där
[...]
Det har inget med programmering att göra...steqve skrev:Någon som har lust att förklara det skämtet? Programmerare är jag, men förstår det aldrig...någon försökte förklara att det hade något med Java och dess klasstruktur att göra...men jag blev aldrig klok på det därper9000 skrev:
...
All my base
are belong to you!
...
Föklaring kom!
edit: som vanligt är man för sen... grattis per9000Barre skrev:Det har inget med programmering att göra...steqve skrev:Någon som har lust att förklara det skämtet? Programmerare är jag, men förstår det aldrig...någon försökte förklara att det hade något med Java och dess klasstruktur att göra...men jag blev aldrig klok på det därper9000 skrev:
...
All my base
are belong to you!
...
Föklaring kom!
I mitten/slutet på 80-talet kom ett spel från Japan som hette "Zero Wing" som hade så otroligt dålig engelsk översättning....
I en "cut-scene" från det spelet så säger en skurk:
All your base are belong to us
och det var ju sköj![]()
Antilooper... doh!Chippen skrev: Jag hade en lärare i programmering förut och han hade nog den sämsta och nördigaste humorn någonsin
Tex
Vad kallar man folk som inte tycker om att skiva loopar?
Kan inte folk använda XOR istället, då hade livet blivit mycket enklare. Alternativet är kanske ett Venn-diagram bredvid matsedeln (då kanske man blir inspirerad att följa tallriksmodellen bättre)Urban Anjar skrev: [...]
Matsedel: I dagens rätt ingår läsk eller kaffe på maten
[...]