"It is obviously that your a faggot."

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: "It is obviously that your a faggot."

Inlägg av farmfield »

Zeadar skrev:fick du något svar då? ::)
Noops... Tror bara han svarar 'idioter', mitt mail var nog lite väl genomskinligt, att det var ren trollning, hehe... ;)
Hi Dave

I would really appreciate your input in this matter. You see, I've been reading some of your published email 'conversations' and while many of them are very humorous, others seem either unnecessarily mean or just plain unnecessary. This inconsistency is becoming a bit confusing and and the question is, are you, in fact, just an idiot?

But the concept of the idiot is somewhat complicated. E.g, many intelligent people are idiots, but very few idiots are intelligent. You, though, appear quite intelligent. This canondrum in itself feel like something only to be finally concluded by some bored scentist constructing a mathematical basis for it, kinda like what the Drake Equation is to the Fermi Paradox. But this approach might be considered a bit 'overkill' and before engaging CERN in figuring this out, I thought I'd use a more Bloom's-like type methodology and go straight to the source, so to speak.

So, do you yourself have any theories on the subject that can help me figure this out?

Best rgds
Användarvisningsbild
Zeadar
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Zeadar »

Nja, lite dömt att misslyckas är det nog. Du skriver i en akademisk stil som är inspererad av han själv, du låter alldeles för smart för att inte kunna försvara dig och du är inte en myndighet som har det svårt med all technostress över den slöa mailservern etc.

Dessutom så är det nog ganska många som försöker provosera honom efter att de har läst hans samlingar 'burn mails' för att de vill vara med i internet.

Som du formulerar det själv, det var lite väl genomskinligt. ;)

EDIT: Bra försök! ;D
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Nu är jag ju inte dummare än att jag insåg att han skulle fatta att det var en trollning, hehe, men min förhoppning var ju att han skulle anta utmaningen ändå, att ta en lite 'jämnare fight', hehe... Men det är naturligtvis inte lika kul för honom... ;)

Sen är jag inte 100% säker på att alla konverationerna är sanna, t.ex. när han kommunicerar med sin husvärd - har svårt att tro att man tar en sån risk i en hyreslägenhet i US... Känns som långsökt att han skulle riskera att bli vräkt för att få löjla sig bara...

Oavsett vilket, sett till mitt mail var det en chansning och trodde inte det var spec. stor chans att han skulle besvara det... Å andra sidan blir man förvånad ibland, bl.a. konverserar jag par mail till & från med Jeff Lieberman som har DSC-serien Time Warp - han svarade direkt när jag mailade honom... ;D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"