Den obligatoriska omröstningen: What's ya flava'?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!

Vad blev det för dig?

Ubuntu: Teh shit is brown. Ehrm... Brown is teh shit.
24
60%
Kubuntu: It makes me feel so QuTe!
3
8%
Xubuntu: I'm an X-man.
5
13%
Fluxbuntu: Inget hux flux lull lull. Jag är professionell.
0
Inga röster
Edubuntu: E du?
0
Inga röster
Scibuntu: I'm a scientologist. Ehrm... a scientist.
1
3%
Ubuntu CE: Jag tror i alla fall på Ubuntu.
1
3%
Ubuntu studio: Vänta lite, den kommer i april... Doh!
0
Inga röster
Server install: Teh shell baby!
4
10%
Annat: Osäkert om vi vill veta, men skriv!
2
5%
Vet ej: Linux? E dé nån sorts hudkräm?
0
Inga röster
Ubuntu SE: Jag tror minsann också!
0
Inga röster

Antal röster: 40

Okänd

SV: Den obligatoriska omröstningen: What's ya flava'?

Inlägg av Okänd »

Med min visningsbild så blir det kanske onödigt att skriva nåt......

Jag råkade missa när jag kryssade i (klantigt) och valde Xubuntu istället. Så i rättvisans namn skulle det varit en till röst på Kubuntu.

När jag började med Linux så använde jag Mandrake, och då var det KDE som gällde, och jag antar att det sitter i än. Men jag gillar KDE, det är både snyggt och funktionellt. Sen känner jag kanske mig lite mer hemma med KDE också. (inget ont sagt om gnome)

:)
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

SV: Den obligatoriska omröstningen: What's ya flava'?

Inlägg av Quartus »

Urban Anjar skrev: Var ju tvungen att kryssa i Scibuntu, det är ju min "bebis", men det är ju inte en separat dist eller ens en speciell smak. Det är bara en "shoppinglista" som kompletterar din ubuntuinstallation, mest med saker som redan finns Ubuntus repositories.

Om jag får skryta så är det väl just att det inte är en separat dist som är det revolutionerande. Jag har inte kunskaper, tid, ork och lust att sitta och kompilera testa och packa tusentals program utan bygger på det som redan finns.

En gång i tiden byggde man OS i assembler. Unix var det första som bygdes i c. Scibuntu byggs i bash!
Ah! Ok.
Kollade aldrig upp alla alternativ, skrev bara ner allt som slutade på buntu bara.

För övrigt får jag ta och göra en komplettering till Ubuntu CE:
Ubuntu SE (Satanic Edition)

http://parker1.co.uk/satanic/
[img width=760 height=200]http://parker1.co.uk/satanic/wp-content ... header.png[/img]

Inte för att jag fattar hur folk orkar men...  ::)
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"