men jag vill pråva nåt nytt.....

Kod: Markera allt
gksudo gedit /etc/modules
wl
Det kan ju ha flera anledningar.Mani skrev:och varför måste det vara så krångligt... mina macar och windows har inte så krångliga inställningar, åtminstone har jag inte träffat det än....
.....
men jag vill pråva nåt nytt.....
körCryingFreeman skrev:Du verkar ju ha två trådade nätverkskort i datorn?
IP-adresserna är
eth0: 192.168.1.154
eth1: 10.42.43.1
Om du tar ut nätverkssladden, vilket av dem är kvar då?
ifconfig
CryingFreeman skrev:Prova att öppna /etc/modules-filen genom att trycka <Alt>+<F2> och skriva
Sen lägger du in wl på en egen rad och spararKod: Markera allt
gksudo gedit /etc/modules
Sen startar du om datorn. Det funkar för vissa, för andra inte, enligt den här tråden:Kod: Markera allt
wl
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1018397
CryingFreeman skrev:Som jag skrev i ett tidigare meddelande:
körCryingFreeman skrev:Du verkar ju ha två trådade nätverkskort i datorn?
IP-adresserna är
eth0: 192.168.1.154
eth1: 10.42.43.1
Om du tar ut nätverkssladden, vilket av dem är kvar då?i terminal eller högerklicka på nätverksikonen och välj Anslutningsinformation när du är uppkopplad med det trådlösa.Kod: Markera allt
ifconfig
CryingFreeman skrev:Okej, några frågor:
1. Kan du koppla upp dig mot det trådlösa nätverket över huvud taget?
2. När du gör det, vad står det om du högerklickar på nätverksikonen och väljer Anslutningsinformation?
Men du skriverMani skrev: Svar på fråga ett är nej...
Vad menar du då?och sen .....med trådbunden påkoppling fungerar det men trådlöst strejkar, fast det hittar nätverk, jag får home sidan men väljer jag att gå till en annan sida då kommer det att servern hitades inte och blablabal.......
När jag klickar på nätverk anslutnigar hittar det min "hemnätverk" och det seger att det är påkopplad men jag kan inte gå ut till nätet så att sega...eller jag kan gå till start sidan men inte vidare...så var det idag men nu kan jag inte ens till start sidan...CryingFreeman skrev:Men du skriverMani skrev: Svar på fråga ett är nej...
Vad menar du då?och sen .....med trådbunden påkoppling fungerar det men trådlöst strejkar, fast det hittar nätverk, jag får home sidan men väljer jag att gå till en annan sida då kommer det att servern hitades inte och blablabal.......
Vad är "home sidan"?
och förklara gärna "fast det hittar nätverk"?