Nu har det gått över styr!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Nu har det gått över styr!

Inlägg av Ulsak »

farmfield skrev:Håller med Grus... Dom kunde gott hålla 12 månaders cykel och lägga mer fokus på att all shoit fungerar - strulet med det grafiska nu i början när 10.04 släpptes är imo oacceptabelt...
Jag har en ubuntuanvändare som tar upp detta varje gång vi diskuterar ubuntu. Till saken hör att han testade Debian ett tag.
Han vill ha en längre cykel, gärna 12 månader. Jag svarade: Håll dig till LTS:en! Men det kan man ju säga till vem som helst
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

jag skulle gärna ha nya versioner oftare än varje halvår. ;) Jag är så otålig att jag installerar den senaste versionen så fort förråden öppnats, dvs pre-alfa.

Fördelen är ju just att alla kan göra som dom vill. Min mamma tex kör bara LTS-versioner, hon föredrar stabilitet.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Det kan vara lite stressande med ständigt nya utgåvor. Min erfarenhet är dock att det lugnar ner sig. Man orkar helt enkelt inte vara med överallt. Jag var kvar länge i 9.04 därför att den var så bra. Jag har samma känsla för 10.04.

Funkar det bra så kan man stanna upp ett tag :)
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Det kan vara lite stressande med ständigt nya utgåvor. Min erfarenhet är dock att det lugnar ner sig. Man orkar helt enkelt inte vara med överallt. Jag var kvar länge i 9.04 därför att den var så bra. Jag har samma känsla för 10.04.

Funkar det bra så kan man stanna upp ett tag :)
det är därför som jag hoppat av alfa- och betatåget...jag är förbaskat nöjd med RC-tåget..
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

vulfgar skrev:jag skulle gärna ha nya versioner oftare än varje halvår. ;) Jag är så otålig att jag installerar den senaste versionen så fort förråden öppnats, dvs pre-alfa.

Fördelen är ju just att alla kan göra som dom vill. Min mamma tex kör bara LTS-versioner, hon föredrar stabilitet.
Du får skaffa en distro med rolling release schema. Är skönt att slippa vänta flera månader på nya paket. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

Jag har gått över till att köra enbart LTS-utgåvor för jag vill inte uppdatera så ofta (uppdateringar skapar lätt problem).
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Christian Johansson skrev:Jag har gått över till att köra enbart LTS-utgåvor för jag vill inte uppdatera så ofta (uppdateringar skapar lätt problem).
Detta är dessutom tydligt när vi tittar på din avatar, hehe... ;)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"