Toledomahn skrev:Kanske även förlänga mandatperioden till 1 år eftersom 6 mån. verkar vara väldigt kort tid för att hinna uträtta saker.
Det är ju en mer genomgripande fråga som vi inte ska driva just nu under semesterperioden. Givetvis är det något som kan vara vettigt att diskutera lite längre fram till hösten när dom flesta är tillbaka igen. Starta gärna en disksussion om det då.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
I samband med en diskussion om valperioder kanske det är läge med en ny diskussion om organisation av LoCot. Den nuvarande var ju egentligen ett provisorium eftersom vi fick ett dödläge i omröstningen om ny organisation. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=231&t=41140
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
CryingFreeman skrev:tycker att ditt första förslag på 1 maj och 1 oktober var bättre. Då har man ju ett helt halvår på sig för att förbereda releaseträffarna. Annars har man bara en månad...
Utanför ämnet: Vi har redan börjat med höstens förberedelser, för övrigt. På torsdag är det möte igen.
Håller med. Även om man kan ge förslag utan att vara TL/TC tror jag det är bra om man har en etablerad bas för att driva releasefesterna.
Toledomahn skrev:Kanske även förlänga mandatperioden till 1 år eftersom 6 mån. verkar vara väldigt kort tid för att hinna uträtta saker.
Tycker jag absolut inte. Får man inte gjort något på 6 månader skall man inte vara TL och skulle det vara 12 mån. mandatperiod vette f-n om jag ens skulle ställa upp, det är rätt lång tid och det är jobbigare att sitta som TL än vad folk tror...
CryingFreeman skrev:tycker att ditt första förslag på 1 maj och 1 oktober var bättre. Då har man ju ett helt halvår på sig för att förbereda releaseträffarna. Annars har man bara en månad...
Utanför ämnet: Vi har redan börjat med höstens förberedelser, för övrigt. På torsdag är det möte igen.
Håller med. Även om man kan ge förslag utan att vara TL/TC tror jag det är bra om man har en etablerad bas för att driva releasefesterna.
jag tror mer på att "platta ut" organisationen; att man har en löst knuten regional "under"-TC som är utsedd/frivillig på obestämd tid på varje ort som tar ansvaret ( mha av LoCots TC) för "sin" releasefest.
jag tror mer på att "platta ut" organisationen; att man har en löst knuten regional "under"-TC som är utsedd/frivillig på obestämd tid på varje ort som tar ansvaret ( mha av LoCots TC) för "sin" releasefest.
Ursäkta en fråga men varför ska just en TL vara ansvarig för sk.releaseträffarna? Går det inte tillsätta en speciellt ansvarig för det ungefär som en sk. "festfixare"?
Toledomahn skrev:Ursäkta en fråga men varför ska just en TL vara ansvarig för sk.releaseträffarna? Går det inte tillsätta en speciellt ansvarig för det ungefär som en sk. "festfixare"?
Bättre upp, det ska vara regional kontaktpersoner som kan jobba bredare än så.
Samordningsbiten kan vara nåt för TC. Jag gjorde ett försök i våras men det krävde mer jobb än vad jag mäktade med, Crying gjorde ett bättre jobb i höstas.
Fråga crying om han vill vara sk. "releasefestsamordnare" och vill han det så kan ni ju utse honom till det. Allt som kan avlasta en TL och en TC är ju bara bra.
Toledomahn skrev:Fråga crying om han vill vara sk. "releasefestsamordnare" och vill han det så kan ni ju utse honom till det. Allt som kan avlasta en TL och en TC är ju bara bra.
det gör han redan..man behöver faktiskt ingen titel för att göra ett bra jobb för Ubuntugemenskapen.
Jag kommer själv att driva Göteborgs releaseparty tillsammans med Gnutiken ( än en gång bli störst i landet!)
Toledomahn skrev:Att ändra valperiderna låter som en ypperlig ide! Från Maj till November!
Nån som har nåra invändningar mot det?
Om inte , så föreslår jag att TL spikar det!
Vulfgar är valförordnare och med det tycker jag det är helt ok att hon tar det beslutet (oavsett håll) - bättre än att TL gör det eftersom denne (jag) ju påverkas av det.