Ohhh, the battle can beginpun skrev: Kör man Arch behövs det förmodligen primitivare byggklossar inkl steg for steg starteftersom det rasar ihop så lätt...

Ohhh, the battle can beginpun skrev: Kör man Arch behövs det förmodligen primitivare byggklossar inkl steg for steg starteftersom det rasar ihop så lätt...
...eller inte. Vi behåller fokus på att göra Ubuntu bättre, grabbar.Ohhh, the battle can begin
Jo ArchLinux gossarna kan köra sitt race i sitt eget forum så kör vi Ubuntu här.Ulsak skrev:...eller inte. Vi behåller fokus på att göra Ubuntu bättre, grabbar.Ohhh, the battle can begin
Vi kan pyssla med stamfejder på annat håll, va?
Hehe...farmfieldfarmfield skrev:Det är väl inte fel att titta på andra distar när man föreslår förbättringer, eller, eh, vad skall man annat titta på än andra distar och/eller OS liksom? Inget nytt under solen sägs det ju, hehe... "Plagiatörer kopierar, stora konstnärer stjäl" sa ju Leonardo DaVinci, hehe...![]()
Njau.. nu ser jag inte särskilt humoristiskt på det här utan det som diskuteras är ju Ubuntus innersta byggklossar som jag till fullo stödjer inkl att Ubuntu är byggt på Debian.Katt skrev:Jag tog ditt inlägg som humoristiskt pun och därav mitt svar, men vill på inget sätt starta ännu en debatt om olika os. Olika synsätt och olika användarbaser, vilket är precis så det skall vara.
Tanken var snarare en påbyggnad på tanken om ett gemensamt kontrollcenter/program, en tanke som inte är helt tokig.
Nej ! Ur Arch synvinkel så behövs det en annan form av kontrollcenter så att de kan stega igång sitt OS pga instabil kod....Ulsak skrev:hehe, ska jag tolka som att vi kan vara överens om att en kontrollcenter är en god idé för ubuntu?
jag ser ingen mening om tjafsa eller trolla i den här tråden.
Jo du har helt rätt att det är OT för Ubuntu angående någon form av kontrollcenter för servicar/moduler, det behövs bara för "noobar" som kör Arch....Hund skrev:Nu har vi gått lite väl OT. Åter till topic önskas.
Jo de kan ju oja sig över sina moduler i sitt tomma forumUlsak skrev: jag tror nog att archkillarna vet själva hur de ska hitta sina svar...vi ska hitta lösningar åt ubuntuanvändarna i denna tråden. kan vi göra det utan att blanda in arch?
Men hallå!Ulsak skrev:själv var jag bara ute efter en diagnostik för nätverk som vägleder användaren, varför inte diagnostikmodul för grafik också?
jag tror nog att archkillarna vet själva hur de ska hitta sina svar...vi ska hitta lösningar åt ubuntuanvändarna i denna tråden. kan vi göra det utan att blanda in arch?
Japp.Rune.K skrev:@ Hund
Kontrollcenter är väl ett bra topic, eller hur?
Utanför ämnet:Rune.K skrev:Utanför ämnet:Ulsak skrev:Utanför ämnet: själv var jag bara ute efter en diagnostik för nätverk som vägleder användaren, varför inte diagnostikmodul för grafik också?
jag tror nog att archkillarna vet själva hur de ska hitta sina svar...vi ska hitta lösningar åt ubuntuanvändarna i denna tråden. kan vi göra det utan att blanda in arch?
Men hallå!
Vet du inte att det är i stort sett samma program i en Archdator som i en Ubuntudator där du har Gnome som skrivbordsmiljö?
Har du aldrig hört talas om GNU/Linux osv?