Ubuntu 10.04, Release Candidate
Re: Ubuntu 10.04, Release Candidate
Gôtt. Det är nog bättre. 

Jag var väl en av motståndarna till att ha knapparna på vänster sida i fönsterlisten.farmfield skrev:Som gammal OS X-användare är jag ju semi-van att ha knapparna till vänster och har dom där numera. Nu stör jag mig att knapparna flyttas till höger när jag byter tema...![]()
I bruset av "jag vill inte ha knapparna till vänster" fanns en del konkreta förslag. Jag testade dem då men de föll mig inte i smaken. Det som ändå kändes någorlunda ok då var att ha stängknappen längst till vänster, dvs i det vänstra hörnet. Men samtidigt kändes det ovant och rent av fult att stängknappen låg till vänster i gruppen av knappar. När sen MarkS kom med det slutliga beslutet den 1 april så tänkte jag att jag ger det en chans ändå. Redan efter nån dag kändes det naturligt och faktiskt snyggt och efter nån vecka flyttade jag dem till vänster även i Kubuntu och Lubuntu. Så nu är det bara Windows kvar att ändra i

Man är inte sämre än att man kan ändra sig

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jo, lustigt nog verkar det enklare att vänja sig vid knapparna till vänster än att vänja tillbaka sig dessutom... Jag har ju suttit i Ubuntu helt rätt länge nu - kan det vara ett år sedan jag sålde Mac'en? - och har ju under hela den tiden haft knapparna till höger. Nu, med knapparna till vänster kändes det skumt i en dag eller två, sen tänker jag inte på det alls. Men testar jag andra teman nu så känns det verkligen helfel med knapparna till höger... Rätt udda...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Nej... tvi vale med knapparna åt vänster.....
Done..... 

Kod: Markera allt
gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "menu:maximize,minimize,close"

- farmfield
- Kontakt:
Håller med. Ni kan klippa ur koden direkt ur citatet ovan...pun skrev:Nej... tvi vale med knapparna åt vänster.....![]()
Done.....Kod: Markera allt
gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "close,maximize,minimize:menu"

Det här då:
Inte så snyggt 
Kod: Markera allt
gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "menu:minimize,spacer,maximize,spacer,close"

Nä men ganska praktiskt/ergonomiskt.....Hylas skrev:Det här då:
Inte så snyggtKod: Markera allt
gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "menu:minimize,spacer,maximize,spacer,close"

Sant.pun skrev: Nä men ganska praktiskt/ergonomiskt.....
Vad gäller RC så tycks det vara nåt strul med live-CD:n (eller min brännare

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
here we go, tack vare att Farmfield tjötade hål i huvet på mig idag när vi fikade..
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Fungerade allting till belåtenhet?Ulsak skrev:here we go, tack vare att Farmfield tjötade hål i huvet på mig idag när vi fikade..
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Ulsak
remains to see.. atm ( 21.56) en halvtimma kvar...ZX Spectrum skrev:Fungerade allting till belåtenhet?Ulsak skrev:here we go, tack vare att Farmfield tjötade hål i huvet på mig idag när vi fikade..
edit: eh..en och en halvtimma.
Kör du uppringd förbindelseUlsak skrev:remains to see.. atm ( 21.56) en halvtimma kvar...
edit: eh..en och en halvtimma.

En fjäder i hatten ändå för att du fått ändan ur vagnen

- Ulsak
det är asmycket filer att installera , att hämta dem tog inte så lång tid.
- farmfield
- Kontakt:
Ehm, bra att min burk dog efter en uppdatering idag då... Can't friggin boot...Ulsak skrev:here we go, tack vare att Farmfield tjötade hål i huvet på mig idag när vi fikade...

- Ulsak
nu är datorn så snabb att jag tror att nåt är på tok.. 

- farmfield
- Kontakt:
Didn't I say Lucid was friggin awsomesauce, dude? There ya go then...Ulsak skrev:nu är datorn så snabb att jag tror att nåt är på tok..

Skall bli kul att se om jag får igång min med lite handpåläggning nu...
Det var en lösning på en bugg på ett problem med USB i VirtualBox (i FSTAB) som gjorde systemet obootbart, väl korrigerat (genom att ta bort lösningen på buggen). Så nu e jag tillbaks i Lucid.

Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 27 gånger.
Visst behöver jag bara köra de vanliga uppdateringarna för att få Lucid RC, har Lucid beta sedan ett tag...
För min del är Kubuntu 10.04 beta väldigt stabil.
För min del är Kubuntu 10.04 beta väldigt stabil.
StämmerRune.K skrev:Visst behöver jag bara köra de vanliga uppdateringarna för att få Lucid RC, har Lucid beta sedan ett tag...

- farmfield
- Kontakt:
Det var en lösning på en bugg på ett problem med USB i VirtualBox (i FSTAB) som gjorde systemet obootbart, väl korrigerat (genom att ta bort lösningen på buggen). Så nu e jag tillbaks i Lucid.farmfield skrev:Didn't I say Lucid was friggin awsomesauce, dude? There ya go then...Ulsak skrev:nu är datorn så snabb att jag tror att nåt är på tok..
Skall bli kul att se om jag får igång min med lite handpåläggning nu...

Det är välkommet med ett program, för att få vårstädat i datorn.