Jag testade lördagens tidiga uppdateringar också

Hehe, sån är jag också. Fick dock inga problem, vilket väl beror på att jag redan avinstallerat rgba.gruble skrev:+1
Jag testade lördagens tidiga uppdateringar ocksåsåg att du varnade före och läste även på ubuntu forums om problemen som skulle ske. Men man är som en 6-åring, som någon skrev i den aktuella tråden på ubuntu forums. Jag måste testa hur det blev.
Nej det var 2 helt olika problem.....vulfgar skrev: Hehe, sån är jag också. Fick dock inga problem, vilket väl beror på att jag redan avinstallerat rgba.
Aha, då hade jag lite tur oxå.pun skrev:Nej det var 2 helt olika problem.....vulfgar skrev: Hehe, sån är jag också. Fick dock inga problem, vilket väl beror på att jag redan avinstallerat rgba.![]()
....
Vad synd!pun skrev:Jo nu har jag löst problemet med bakgrunden..... kör man RGBA så funkar det inte med Lucids version av Nautilus.Så funkar bakgrunderna igen.....(utloggning behövs)Kod: Markera allt
sudo apt-get remove gtk2-module-rgba
Kod: Markera allt
killall gnome-panel
Kod: Markera allt
sudo apt-get clean
Det ska förhoppningsvist inte märkas eftersom betan körts ett bra tag..... sen gör ju Gnome inte många ändringar i 2.30.Ulsak skrev:jag vet att du nosat på gnome-uppdateringen innan ( och allt godis med gnome-shell o så) men en liten kort rapport om hur 2.30 känns skulle vara fint.
Inte bara Farmfield.pun skrev:Jo, det viktiga nu är att de som har möjlighet och vet att det trasslat tidigare är med på ISO-testningen som strax kommer upp av Beta 2. Bla nVidiastrulet måste lösas ! (Farmfield har detta fel)
Återkommer med mer info när testningen startar.