Din personliga syn på huruvida just det är viktigt är rakt av irrelevant. För mig m.fl. så är det viktigt att en sajt som denna ser lika bra ut som den är trevlig och ger den hjälp som behövs - det handlar om vad besökarna får för intryck. Designen på Ubuntu.se faller mig t.ex. inte i smaken sett till färg - jag har aldrig gillat inverterade teman, vitt på svart/grått alltså - men det är en helt annan kvalitet på sajten och dess enhetliga design, något som ger ett betydligt proffsigare intryck för en besökare än att som här ha en nydesignad snygg portal/förstasida men sedan inte uppdaterat temat i forumet och logotypen till samma höjd.Rune.K skrev:Utseendet på forumet och portalen kan man naturligtvis diskutera i all oändlighet, om det är nu är så väldigt viktigt.
Jag vet inte om http://www.snyggast.se finns kvar. Är det så j-a viktigt med utseendet så kanske det är bättre att tillbringa sin tid där...
Så att detta inte skulle vara viktigt för Ubuntu's officiella sajt, det är helt fel sätt att se det på enl. min erfarenhet inom det grafiska... Det är viktigt. Sen att det inte är det viktigaste, det är ju skit samma sett till att mycket av det andra verkar fungera bra numera vilket gör mig ännu mer förvånad att administrationen legat efter helt på den sidan...
Att implementera ett fungerande mobilt tema är också väldigt viktigt i en tid där fler och fler besöker sina favvissajter från mobilen. Det gjordes nån test med ett tema men som med loggan rann det ut i sanden efter mkt kort tid... Tråkigt...