KATASTROF!!! Mjølk øverallt!

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
m!rage

Re: KATASTROF!!! Mjølk øverallt!

Inlägg av m!rage »

Man brukar behöva lossa plastfläppen som sitter på kontakten, det är inte helt tydligt att de går att lossa förrän man får problem att sätta i kontakten igen. De ska oftast lyftas rakt upp men titta efter först och var försiktig så inget går sönder
Dendrite
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: KATASTROF!!! Mjølk øverallt!

Inlägg av Dendrite »

Dom där som sitter bakom kontakten, som man viker upp? De hade jag öppnat. Men jag pillade lite till, och fick in den till slut. Skruvade ihop och satte på datorn. Så långt verkar allt normalt. Ingen rosa skärm. Allt funkar. Fläkten är misstänksamt tyst, men å andra sidan är datorn inte så varm heller (Skumt, den brukar ju bli det).
Jag fattar ingenting, det var ju mjölk överallt! Men det är ju skönt att oväntade saker som händer kan vara positiva ibland också. Nu behöver jag bara få bort de sista mjölkfläckarna från skärmen och tangentbordet.

Men när jag tog ut alla inälvor såg jag att det satt ett stort svart sjok på undersidan av tangentbordet, så det var väl det som hindrade att mjölken rann in :)
Undra bara varför skärmen blev rosa.

Men tack för alla hjälpsamma svar, nu vet jag hur man tar sig in i en laptop ifall det skulle behövas :-)
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"