Vem är medlem i Ubuntu-Sverige?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Sundberg

SV: Vem är medlem i Ubuntu-Sverige?

Inlägg av Sundberg »

Urban Anjar skrev:
Jag förstår inte vad som bekymrar folk med att räknas som medlem, och om det nu ska skiljas på medlemmar och andra, föreslår jag att forumdelen Ubuntu-sverige endast förbehålls medlemmar.

Vill man bara delta i supportdiskussionerna, kan det räcka med att vara "deltagare" eller vad ni nu föredrar att kalla det.

Ska man däremot, som här diskutera strategier och organisation, så ska man naturligtvis ta ansvar och vara medlem.

Men som sagt, vad är det bekymmersamma med att vara medlem? Vem skulle vilja avstå (men ändå hänga här)? Varför? Varför skulle vi ge ickemedlemmar inflytande och insyn i interna diskussioner?
Helt enig med att Ubuntu-Sverige-delen endast skall vara för medlemmar.
Anledningen till att man inte vill vara medlem kan ju t.ex. vara att man inte vill engagera sig i (sandlåde)debatter eller behöva hålla koll på nya "medlems-avtal", ta ställning i frågor som man inte är intresserad av, etc.
Om man är totalt ointresserad av föreningen/organisationen som sådan är ju "deltagare" en utmärkt roll.

Edit: Ett aktivt val, helst via en inställning i profilen, vore enligt mig det bästa alternativet. Informera om att ett sådant alternativ finns.
Senast redigerad av 1 Sundberg, redigerad totalt 19 gånger.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Användarvisningsbild
swe_henke

SV: Vem är medlem i Ubuntu-Sverige?

Inlägg av swe_henke »

Sundberg skrev: Edit: Ett aktivt val, helst via en inställning i profilen, vore enligt mig det bästa alternativet. Informera om att ett sådant alternativ finns.
Hej,

jag känner till SMF sedan länge tillbaka och visst kan man redan idag tilldela visa avdelningar visa grupper. Tex medlemmar då. Se bifogad bild!

Sen så skulle det vara kul om man gjorde egna badges. kanske enl nedan exempel. (fast snyggare)

Bild-AKTIVIST
Bild-MEDLEM
Bild-ANVÄNDARE
Bild-ANVÄNDARE
Bild-SUPPORT
Bild-SUPPORT
OSV...

Dessa exempel kommer från denna tråd startad av Emils.s som jag utvecklat lite till.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,4549.0.html

Att få en badge är inga problem då det är standard i SMF. Man byter stjärnorna bara. Man kan med en mod även fixa multipla badges för fler funktioner så som medlem, Support, Moderator mm.

Att ändra detta i profilen får admin eller moderatorer göra åt den som vill och har rätt erfarenhet av tex support.
Ett medlemsregister talar om vilka som skulle kunna ha Bild-MEDLEM vid sitt namn till vänster.

[bifogad fil raderad av administratör]
MVH
Henrik S.

Kubuntu 7.04 on Amilo M-6500 (P3 800MHz, HD 20Mb, 256Mb, DVD)
FreeSCO 0.3.4 on Fujitsu ErgoPro X (P2 (Klamath) 233MHz, HD 3Gb ext2, HD 6,2 Gb ext2, 128Mb)
Windows 2000 Pro SP4 on ACER TRAVELMATE (Celeron 800MHz, HD 10Gb, 196Mb)
Windows 2000 Pro SP4 on ASUS P4S333 (P4 1.4MHz, HD 60Gb, 767Mb)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"