Lite äldre laptop- Vilket Linux rekommenderas?
Re: Lite äldre laptop- Vilket Linux rekommenderas?
Det var en bugg i Ubiquity, Ubuntus installationsprogram i alpha 2 men det är fixat nu. Bara installera alla uppdateringar medan du kör från live-cdn. LXDE är väl inte direkt färdigt men ganska trevligt när man väl fått det att fungera efter lite handpåläggning
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag slår ett stort j*vla slag för Tiny Core Linux!
Jisses vilken hastighet min stenålderslaptop är uppe i nu
Jisses vilken hastighet min stenålderslaptop är uppe i nu

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Linux From Scratch kanske är något?
http://www.linuxfromscratch.org/Linux From Scratch (LFS) is a project that provides you with step-by-step instructions for building your own custom Linux system, entirely from source code.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hej!
@Hund: Linux From Scratch tror jag absolut inte är nått för mig, det verkar vara alldeles för meckigt.
Jag har nu gjort en nyinstallation av Crunchbang på laptopen (FujitsuSiemens Amilio D1845; 512MB Ram; Radeon 9700)
Den rullar på bra och jag har även lyckats installera Wine+Spotify :-) Jag har dock inte ännu lyckats lista ut hur jag får in det i menysystemet
Just nu lutar det åt att jag kör på Crunchbang tills det kommer en stabil version av Lubuntu.
@Hund: Linux From Scratch tror jag absolut inte är nått för mig, det verkar vara alldeles för meckigt.
Jag har nu gjort en nyinstallation av Crunchbang på laptopen (FujitsuSiemens Amilio D1845; 512MB Ram; Radeon 9700)
Den rullar på bra och jag har även lyckats installera Wine+Spotify :-) Jag har dock inte ännu lyckats lista ut hur jag får in det i menysystemet

Just nu lutar det åt att jag kör på Crunchbang tills det kommer en stabil version av Lubuntu.
Ubuntu Gnome 14.04 LTS
ASROCK N68-GS3 UCC, 2GB RAM, AMD Phenom II X6 1055T,Arctic Cooling Freezer 13, XFX GeForce 9500GT, Kingston SSD 120 GB, Samsung HD 1,0 TB
ASROCK N68-GS3 UCC, 2GB RAM, AMD Phenom II X6 1055T,Arctic Cooling Freezer 13, XFX GeForce 9500GT, Kingston SSD 120 GB, Samsung HD 1,0 TB