janne-5011 skrev:intressant FF. Så du menar att kvinnor inte pröjsar räkningar , surfar etc, i betydande utsträckning, eller vad menar du?
Är det inte lite skillnad på att ha datorn som ett hjälpmedel/arbetsredskap och att ha det som utpräglat intresse?
Bara för att jag har och kör bil innebär det ju inte att jag automatiskt tycker om att meka med den, trimma den och åka på motorträffar, läsa motortidningar och diskutera trimsatser med andra. Jag känner många män som betalar räkningar, surfar etc. i betydande utsträckning, men ändå inte dyker in under huven och pillar på registernycklar eller inställningsfiler stup i kvarten, eller för den delen moddar sina datorcase, optimerar processer eller överklockar sin(a) processor(er). Eller kör Linux, eftersom det i stor utsträckning historiskt sett varit ett entusiast-OS.
Min flickvän kör Linux, mycket beroende på att jag gör det. Annars hade hon nog inte kommit i kontakt med det. Därmed inte sagt att hon vill engagera sig i en community som har som uppgift att supporta och främja Linux-användande (bland annat). Hon betalar också räkningar och surfar i betydande utsträckning.