Val av ny team leader och team contact.
Re: Val av ny team leader och team contact.
62 röstande? Vad innebär det? 62 av 12.000? Har det några konsekvenser?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag står oförstående till varför det inte mailas till registrerade medlemmar. Skälen som angetts är ohållbara eftersom argumenten utgår ifrån återkommande o-ombedda mail och vi här pratar om ett avgörande val.
Sedan så är det som vanligt fel att utgå ifrån 12.000+ medlemmar utan vad man i så fall skulle utgå ifrån är återkommande inloggade sett under t.ex. de sista tre månaderna... Att det är aktiva medlemmar som röstar är rätt naturligt och huvuddelen av de registrerade är inne när dom har problem och/eller har bytt till annan dist. eller gått tillbaka till sitt tidigare OS.
Sedan så är det som vanligt fel att utgå ifrån 12.000+ medlemmar utan vad man i så fall skulle utgå ifrån är återkommande inloggade sett under t.ex. de sista tre månaderna... Att det är aktiva medlemmar som röstar är rätt naturligt och huvuddelen av de registrerade är inne när dom har problem och/eller har bytt till annan dist. eller gått tillbaka till sitt tidigare OS.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Kontakt:
Jag avstår att rösta för alla kandidater som är listade är ju bra
och det kan faktiskt bara bli bättre, jag känner ju inte alla personligen
därtill är vårt långa land ett stort hinder.
önskar bara det nya team alt möjlig framgång med Ubuntu arbetet,
alla gör vi vårt bäste och bidrar med de kunskaper vi har.
Det vore önskvärd om vi i framtiden kunne stå fram
på segers pallen med vårt eget namn och identitet.
När Ubuntu utnämnas till värdens bästa och finaste projekt
Var stark och fortsätt det gode arbeta det är uppskattat,
lämna al svaghet anonymitet och nonsens bakom er
hälsningar Svendus
och det kan faktiskt bara bli bättre, jag känner ju inte alla personligen
därtill är vårt långa land ett stort hinder.
önskar bara det nya team alt möjlig framgång med Ubuntu arbetet,
alla gör vi vårt bäste och bidrar med de kunskaper vi har.
Det vore önskvärd om vi i framtiden kunne stå fram
på segers pallen med vårt eget namn och identitet.
När Ubuntu utnämnas till värdens bästa och finaste projekt
Var stark och fortsätt det gode arbeta det är uppskattat,
lämna al svaghet anonymitet och nonsens bakom er
hälsningar Svendus
Det skickades ut på maillistan - där det hör hemma.farmfield skrev:Jag står oförstående till varför det inte mailas till registrerade medlemmar. Skälen som angetts är ohållbara eftersom argumenten utgår ifrån återkommande o-ombedda mail och vi här pratar om ett avgörande val.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
Dom som ställt upp i valet har väl rätt att ragga röster på alla sätt dom kan?

Sluta trolla för fan!Harlekin33 skrev:Dom som ställt upp i valet har väl rätt att ragga röster på alla sätt dom kan?
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Härligt! Då får vi bara hoppas att de vinner också.m!rage skrev:Då röstade vi nog på samma för jag röstade också rättLao Tzu skrev:Så, nu har jag också röstat. Rätt också...
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Bump
Ja! verkligen!Lao Tzu skrev:Härligt! Då får vi bara hoppas att de vinner också.m!rage skrev:Då röstade vi nog på samma för jag röstade också rättLao Tzu skrev:Så, nu har jag också röstat. Rätt också...
Hur lång tid tar det innan vi medlemmar har en ny Teamleader och en ny Teamcontact, efter att det här valet har slutförts?
- Urban Anjar
- Kontakt:
Det går nog på en dag eller så, men nu ser det ut att bli en andra valomgångRune.K skrev:Hur lång tid tar det innan vi medlemmar har en ny Teamleader och en ny Teamcontact, efter att det här valet har slutförts?

Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Flest röster vinner, vulfgar har redan förklarat att det inte behövs en majoritet.Urban Anjar skrev:Det går nog på en dag eller så, men nu ser det ut att bli en andra valomgångRune.K skrev:Hur lång tid tar det innan vi medlemmar har en ny Teamleader och en ny Teamcontact, efter att det här valet har slutförts?
- Urban Anjar
- Kontakt:
Oki, låter lite udda, men jag böjer mig för det.upnorth skrev:Flest röster vinner, vulfgar har redan förklarat att det inte behövs en majoritet.Urban Anjar skrev:Det går nog på en dag eller så, men nu ser det ut att bli en andra valomgångRune.K skrev:Hur lång tid tar det innan vi medlemmar har en ny Teamleader och en ny Teamcontact, efter att det här valet har slutförts?
Bara så ni inte tror att jag ljugervulfgar skrev:Nej, jag menar att det vinnande alternativet inte behöver uppnå 50% eller mer av rösterna, det räcker med att det får flest röster.Harlekin33 skrev:Du menar nog snarare om det vinnande förslaget får mer än 50% av rösterna tror jag...

- Urban Anjar
- Kontakt:
Nä, jag kollade hennes inlägg och eftersom hon sa det i början av omröstningen får det gälla.upnorth skrev:Bara så ni inte tror att jag ljugervulfgar skrev:Nej, jag menar att det vinnande alternativet inte behöver uppnå 50% eller mer av rösterna, det räcker med att det får flest röster.Harlekin33 skrev:Du menar nog snarare om det vinnande förslaget får mer än 50% av rösterna tror jag...
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag gjorde så för jag tror alla är ganska trötta på omröstningar. Bättre att alla får tänka efter ordentligt innan dom röstar också eftersom det inte går att ändra sin röst. Egentligen skulle jag vilja att resultatet var helt dolt innan omröstningen är klar, men det fanns tyvärr inget sånt alternativ.
Enligt den provisoriska ledningsorganisation vi har nu så ska det ju dessutom vara en ny valomgång om ett halvår. Om LoCot blir missnöjt med den nya ledningen så går den alltså att rösta bort den efter ganska kort tid. Nu tror jag dock inte det blir aktuellt oavsett vilka som blir valda. Ett starkare startfält får man leta efter, utmärkta alternativ allihop.
Enligt den provisoriska ledningsorganisation vi har nu så ska det ju dessutom vara en ny valomgång om ett halvår. Om LoCot blir missnöjt med den nya ledningen så går den alltså att rösta bort den efter ganska kort tid. Nu tror jag dock inte det blir aktuellt oavsett vilka som blir valda. Ett starkare startfält får man leta efter, utmärkta alternativ allihop.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Ulsak
lol, i vissa normalstadgar skall det alltid utlysas en andra valomgång om ingen kandidaterna upp över 50%, och då mellan de två kandidater som haft högst röstandel. Men det framgick inte från början. Sålunda blir det till att bita i kudden och hulka så ljudlöst man..Urban Anjar skrev:Oki, låter lite udda, men jag böjer mig för det.upnorth skrev:Flest röster vinner, vulfgar har redan förklarat att det inte behövs en majoritet.Urban Anjar skrev:Det går nog på en dag eller så, men nu ser det ut att bli en andra valomgångRune.K skrev:Hur lång tid tar det innan vi medlemmar har en ny Teamleader och en ny Teamcontact, efter att det här valet har slutförts?
- vulfgar
- ung forumnörd
I fortsättnigen kanske en andra valomgång är att föredra, men nu föredrog jag att agera helt diktatoriskt och självsvåldigt när jag gjorde den här omröstningen, så att vi ÄNTLIGEN SKA BLI KLARA OCH FÅ EN NY LEDNING. 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Bra jobbat Vulfgar! Helt rätt!
bumpi bump , japp det låter bra!