Någon som vet något bra datorpaket?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Re: Någon som vet något bra datorpaket?
hmm , okej , har du något tips? jag vill gärna att den ska vara uppgraderings-bar ... 

- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag tror dmz överdriver lite, men ett större chassi är ju antec's 1200 

Det beror ju som sagt på vad för hårdvara som ska in i burken.Rasmus skrev:Jag tror dmz överdriver lite, men ett större chassi är ju antec's 1200

Jag har ~0.5cm till godo på mitt 8800GTX... nu vet jag inte om det är större än normalt, men tar för givet att dagens grafikkort är minst lika långa.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
- Rasmus
Du måste väl ha hela hårddiskburen till godo? I mitt 300 går mitt 4850 3-4cm in i hårddiskburen, inga problem med detdmz skrev:Det beror ju som sagt på vad för hårdvara som ska in i burken.Rasmus skrev:Jag tror dmz överdriver lite, men ett större chassi är ju antec's 1200
Jag har ~0.5cm till godo på mitt 8800GTX... nu vet jag inte om det är större än normalt, men tar för givet att dagens grafikkort är minst lika långa.

Haha, men där sitter ju hårddiskarna? :pRasmus skrev:Du måste väl ha hela hårddiskburen till godo?dmz skrev:Det beror ju som sagt på vad för hårdvara som ska in i burken.Rasmus skrev:Jag tror dmz överdriver lite, men ett större chassi är ju antec's 1200
- Rasmus
Hur många diskar har du egentligen, den rymmer ju sex?dmz skrev:Haha, men där sitter ju hårddiskarna? :pRasmus skrev:Du måste väl ha hela hårddiskburen till godo?dmz skrev:Det beror ju som sagt på vad för hårdvara som ska in i burken.Rasmus skrev:Jag tror dmz överdriver lite, men ett större chassi är ju antec's 1200
13. Därav mitt tidigare svar. :pRasmus skrev: Hur många diskar har du egentligen, den rymmer ju sex?
- Rasmus
Då kan vi säga såhär, om 95 nöjer sig med fyra diskar (4*2TiB är ju 8TiB så det borde vara lugnt
(jag vet inte vad dmz gör med allt utrymme, eller kör du på mindre diskar?)) så borde det vara hyffsat lungt. Det går ju även att montera diskarna i 5,2" platserna vilket jag har gjort för att få plats med ljuddämpning runt om dem 
EDIT: @95 om jag var du skulle jag kolla på 902, den är svart på insidan vilket är en klar fördel om man har fönster
(visst går det att lacka själv, dock kan det vara svårt att få snyggt om man inte är van)

EDIT: @95 om jag var du skulle jag kolla på 902, den är svart på insidan vilket är en klar fördel om man har fönster

va..fan... snackar du om? fönster svart på insidan? ööööööööööööööööööööööööö , nu förstår jag inte?