Roligt att saker och ting börjar fungera!
Till swm: Bra att det var det fel jag trodde. Det brukar vara användarmappen som blivit vajsing med när OpenOffice bråkar på det sätt du beskrev. Precis som du påpekar är det svåraste med att uppdatera nog att avinstallera det gamla OpenOffice. Jag har tyvärr inte hittat någon genväg. Jag försöker vara tydlig med hur man gör i guiden men jag kanske ska fundera igenom vad jag skriver en gång till.
Till christer: Det finns två skäl att uppdatera till SUN:s Openoffice. 1. Det finns en hel del nyheter som man vill använda så fort som möjligt:
http://www.openoffice.org/dev_docs/feat ... index.html. Jag skriver i Writer dagarna i ända. för mig är bara den förbättrade textmarkeringen och grammatikkontrollen värda en uppgradering. 2. SUN:s OpenOffice är stabilare än Ubuntus (Go-oo). Jag brukar alltid få problem i Go-oo, liknande de swm nyss haft, med tillägg, med Javastödet eller med något annat. Rent krasst går det snabbare för mig att uppdatera till SUN:s version än att felsöka. Jag arbetar därför hellre i SUN:s version oavsett versionsnummer.
Om man behöver uppgradera eller inte avgör man själv och på egen risk. Det är litet knepigt och kan gå fel. Det är många som frågat här på forumet hur man gör eller som har problem med det. Det är därför jag har försökt att skriva en guide. Har man inga problem, eller inte behöver de senaste nyheterna ser inte jag heller någon större mening att uppgradera.
Till ennepop: Roligt att det fungerade till sist. Du har fått lägga ner mycket jobb. Synd att det var din Ubuntuinsstallation som hade flippat ur. Jag hade fått dåligt samvete om det var min guide som ställt till det!
Oavsett vilken version av OpenOffice ni använder så hoppas jag att det rullar på bra för er!
Tack för feedbacken!