Skulle dessa kunna styra Ubuntu-se.org?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Harlekin33

Re: Skulle dessa kunna styra Ubuntu-se.org?

Inlägg av Harlekin33 »

dmz skrev:
Harlekin33 skrev:Varför då?

Jag har väl aldrig uttryckt stark kritik mot vare sig ledningen eller moderatorerna?

Eller?

???
Nej, men din fråga var ju "Skulle dessa kunna styra Ubuntu-se.org", inte "här listar vi de som kritiserar ledningen".
Jag förstår inte vad du menar?!

Förklara!

8)
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Men gör dig inte dummare än vad du är, jag tror helt enkelt att du skulle göra ett bra jobb.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Inget ont till någon, men när jag såg Plun och Sid på samma lista så skrattade jag faktiskt till lite. ;)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Tja...jag gör ingen skillnad på nån så att sid och plun hamnade på samma lista är bara ett sammanträffande pga. att dom utmärkt sig.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

upnorth skrev:Haha, mer än hälften är ju gamla rävar som i bästa fall kan använda sin erfarenhet att skapa nån slags grund att bygga vidare på, men helst borde vi bort ur din lista. Är knappast en bra idé att låta oss slåss om vilka idéer som är mögligare än dem andra ;)
Symptomatiskt att nästan hälften och tre av de översta är mer eller mindre direkt associerade med ubuntu.se . Det är väl bara svendus och jag som saknas i princip.

edit3:<censur>

edit4: alltså Svendus är varken <censur> och <censur>. Han är bara en rackare på video och foto
Senast redigerad av 1 Ulsak, redigerad totalt 8 gånger.
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Minst 5 av dem vet jag gör/har gjort ett mycket bra jobb. Resterande personer har jag ett stort förtroende för. Men jag skulle inte vilja se alla i en sittande ledning, pga att dem har olika mål/jobbar redan nu på andra håll
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Det är väl bara svendus och jag som saknas i princip.
Ni har inte utmärkt er tillräckligt mycket!

Ni får jobba hårdare!

;D
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Harlekin33 skrev:
Det är väl bara svendus och jag som saknas i princip.
Ni har inte utmärkt er tillräckligt mycket!

Ni får jobba hårdare!

;D
Tack för din åsikt men Svendus är en av de hårdast arbetande ubuntuentusiasterna i svenska gemenskapen...missar man det är man antingen blind, galen eller obegåvad...Du missade Bossieman också.
Malou

Inlägg av Malou »

Med tanke på listan som postats i första inlägget har jag dristat mig till att göra en rankningslista samt lagt till en medlem.

Nedanstående ett stort Ja tack:
1: Little John
2: Cryning freeman
3: Bossieman
4: Pun/Plun
5: Farmfield
6: Broder Tuck
7: Rune.K
8: Freakhead

Nedanstående är osäkra kort:
Pink Panther
Kattskrället

Nedanstående bestämt Nej Tack:
Upnorth
Sid

//Malou
Acer Aspire One D250 Windows XP X-86 / Acer eMachines E525 Windows 7 X-64.
Copyright © 2009 Dator&IT-Säkerhet:
Member Of ASAP Alliance of Security Analysis Professionals
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

@ Ulsak:
missar man det är man antingen blind, galen eller obegåvad
Så det tycker du?

8)
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

@Malou:
Jag tackar för förtroendet, men du är nog den enda som tycker det.
För det första är jag tysk, dvs jag behöver en visst ordning på allting för att kunna jobba. En sådant ordning har jag varken sett eller läste någon antydning om. Och den är faktiskt det viktigaste överhuvudtaget.
En grundstruktur, som alla kan gå efter. Ledningen såväl som moderatorerna som just nu har ett jobb, där dom måste bestämma efter känslan, måste ha några grundregler att gå efter.
Det måste gå fel. Förr eller senare.
Vad som behövs är en ledning som kommer med tydliga regler angående allting och du skulle se, Malou, hur det hela kommer att rulla igång.
Jag vet att jag kan fixa allt det där på kort tid, men jag har ingen lust till allt smutskastning som utan tvekan skulle komma inom 5 minuter, av alla som inte ha förstått det hela. Och därmed menar jag personer som med fördel kritisera allting utan att kunna bidra med någon konstruktivt.
Det hjälper inte med att skrika " Nu får det vara nog!" eller liknande som varit och är så vanligt i detta forum.
Ej heller hjälper det att starta alla idiotiska omröstningar som inte kan vara representativt på något sätt.
Gemenskapen här kan inte ens enas om en "ensam" ledare. Hur ska dom då rösta fram en helt "styrelse" eller liknande? Tror man verkligen, att någon ställer upp här längre? Feltänkt, hela vägen. Jag vet vad jag prata om.

LJ
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Det finns två skolor inom ledarskap, där den ena bygger på konstruktion och den andra på absoult disciplin...

Ett leadarskap där både Sid och Pun/Plun ingår tror jag helt klat faller under den andra varianten isåfall. Visst är de väldigt duktiga båda två, men när det inte för 5 öre stämmer mellan dem personligt så handlar det isåfall om absolut disciplin och det är något som vi varken har här, eller kan uppbringa...

Egentligen är det rätt fånigt att vi sitter här och försöker välja vilka vi vill ha, eftersom det är så fundamentalt viktigt att de också fungerar bra ihop!! I ett normalt företag får en leadre (ibland demokratiskt utvald) själv formera sina trupper och utse sina medarbetare... Det är ju så 100% viktigt att han/hon trivs och funkar bra ihpå med dem h*n jobbar ihop med...

Att vi sitter här och utser en "perfekt ledning" är bara så himla kontrafaktiskt att det bara stinker om det..... :-\
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Osprey skrev:Det finns två skolor inom ledarskap, där den ena bygger på konstruktion och den andra på absoult disciplin...

Ett leadarskap där både Sid och Pun/Plun ingår tror jag helt klat faller under den andra varianten isåfall. Visst är de väldigt duktiga båda två, men när det inte för 5 öre stämmer mellan dem personligt så handlar det isåfall om absolut disciplin och det är något som vi varken har här, eller kan uppbringa...

Egentligen är det rätt fånigt att vi sitter här och försöker välja vilka vi vill ha, eftersom det är så fundamentalt viktigt att de också fungerar bra ihop!! I ett normalt företag får en leadre (ibland demokratiskt utvald) själv formera sina trupper och utse sina medarbetare... Det är ju så 100% viktigt att han/hon trivs och funkar bra ihpå med dem h*n jobbar ihop med...

Att vi sitter här och utser en "perfekt ledning" är bara så himla kontrafaktiskt att det bara stinker om det..... :-\
Bättre kunde jag inte ha sagt det.

LJ
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Sedan skall och bör vi tänka på att den vi ska utse till att leda oss, behöver i sig själv inte nödvändigtvis vara duktig på Ubuntu/Gnu/Linux, men däremot ska han/hon vara en dj... på att skapa och leda organisationer... Den rent tekniska biten kan vi småfolk ta hand om... :)

Givetvis kan vi delta mycket också, i olika poster och projektgruller etc. MEEEEEN det som behövs nu är någon som är duktig på organisation, och som helst iaf kan stava till Open Source.....

Detta primärt och fundamentalt alltså... är h*n också duktig på Linux så är det givetvis ingen nackdel, men det är inte där vårt största behov ligger idag... Vi behöver en "härförare", "härförarinna", snarast.......................
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Osprey skrev:Sedan skall och bör vi tänka på att den vi ska utse till att leda oss, behöver i sig själv inte nödvändigtvis vara duktig på Ubuntu/Gnu/Linux, men däremot ska han/hon vara en dj... på att skapa och leda organisationer... Den rent tekniska biten kan vi småfolk ta hand om... :)

Givetvis kan vi delta mycket också, i olika poster och projektgruller etc. MEEEEEN det som behövs nu är någon som är duktig på organisation, och som helst iaf kan stava till Open Source.....

Detta primärt och fundamentalt alltså... är h*n också duktig på Linux så är det givetvis ingen nackdel, men det är inte där vårt största behov ligger idag... Vi behöver en "härförare", "härförarinna", snarast.......................
Återigen håller jag med till 100%.
Så långt har vi kommit nu med Locot. Synd det...
LJ
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Jag håller med i mycket av vad som har skrivits i denna tråd. Malou, Osprey och Little John nu senast.
Detta med en styrelse, kanske med de fem första i Malous lista, det skulle nog kunna vara något.
Dessvärre ser det ut som om just det förslaget "ligger efter", i den pågående omröstningen.

Det upplever jag som lite trist. För mig, skulle en vald styrelse, med medlemmar liknande dem som
har figurerat i denna tråd, kunna borga för en än större och bättre lösning av ledarstrukturen för
forumet. Vilken samlad kompetens den styrelsen skulle kunna uppbringa!

Väljer vi slutligen alternativet med två Teamleaders, enligt nu "ledande" förslag, behöver inte det
bli "sämre", på något sätt. Förhoppningsvis blir det två "tunga" namn, från de listor och namnförslag
som redan har presenterats här före. Men, med en styrelse kring sig, med nämnda dignitet, är det
min tro att man skulle kunnat ha "maxat" allt av det som vi har till buds, stående.

Samtidigt tror jag, att även om det blir bara två framröstade, till att leda verksamheten, så är
förmodligen de två inriktade på, att knyta ett antal av de övrigt nämnda här före, till sig och
kanske ha några av dem som en s.k. referensgrupp, eller liknande.

Jag skulle även kunna tänka mig Svendus och Bossieman med på listorna. Som Ulsak har skrivit.

Säkerligen kan det finnas ytterligare några som borde kunna få en plats. En, som jag personligen,
anser har en given plats i sammanhanget, det är vulfgar. Jag pushar för henne, likväl som för
Bossieman och Svendus.

Hugget som stucket,
kommer detta att bli bra för oss,
oavsett vilket, vad, eller vilka det nu blir.

Snart får vi "ge järnet igen"! Med "nya" (nygamla ;D ) rorsmän vid spakarna.

Vi (forumet) är i ett läge, där allt "nytt" kommer att kännas förbålt bra och spännande. Nya krafter
skall få "spänna bågen" och leda utvecklingen på lite andra, nya, stigar.

Hellre lyss till den sträng som brast, än aldrig att spänna en båge.

I detta sammanhang, främst kanske, om det nu ändå slutar i ett val av en styrelse, ser jag nog
att dagens TeamLeaders också gör sig förtjänta av att komma ifråga för en eller annan plats, på
föreslagna kandidater.

Tukken

(som även tackar för förtroendet till honom själv i tråden, men helst avstår det mesta, till de bästa
och gärna med en blandad mix av ungt, gammalt, manligt och kvinnligt. Detta kommer att bli
helt outstanding och MYCKET bra! :) ). Vilket som. Bara vi får börja värma upp motorerna igen
och SNART. Snarast möjligt. Semestertider till trots och innan spindelväven hindrar friskluften
att nå in i våra skrymslen.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Malou

Inlägg av Malou »

Hej vännen Brumbjörnen Little John!
Little John skrev:@Malou:
Jag tackar för förtroendet, men du är nog den enda som tycker det.
För det första är jag tysk, dvs jag behöver en visst ordning på allting för att kunna jobba.

Varsegod ;)
Förhoppningsvis så är jag inte den ende som tycker så och vill heller inte tro att jag är. Självklart så behöver man en viss ordning på allting för att kunna jobba (så även jag och som jag har i mina forum och jag är inte Tysk ;) ).
Vad som behövs är en ledning som kommer med tydliga regler angående allting och du skulle se, Malou, hur det hela kommer att rulla igång.
Jag vet att jag kan fixa allt det där på kort tid,
Självklart så behövs där en ledning som kommer med tydliga regler.
Och jag vet att du kan fixa detta kanske tillsammans med några väl utvalda kompetenta personer.
men jag har ingen lust till allt smutskastning som utan tvekan skulle komma inom 5 minuter, av alla som inte ha förstått det hela. Och därmed menar jag personer som med fördel kritisera allting utan att kunna bidra med någon konstruktivt.
Ingen har lust till att bli smutskastad så jag har full förståelse för hur du känner/tycker. Och jag hoppas verkligen att något sådant inte kommer till att ske/hända här OM här blir till någon ändring och du ingår i den förändringen.

Och som du säger:
Det hjälper föga att skrika/kritisera/skapa massomröstningar etc....
Jag vet vad jag prata om.
Det vet jag och jag vet att du kan ;)

//Malou
Malou

Inlägg av Malou »

Hej Broder Tuck!
Detta med en styrelse, kanske med de fem första i Malous lista, det skulle nog kunna vara något.
Hmmm tror du har missat några här enligt "min" lista så är där 8 st. Men jag kan sträcka mig till de sex första men ser helst alla åtta ;)
Nedanstående ett stort Ja tack:
1: Little John
2: Cryning freeman
3: Bossieman
4: Pun/Plun
5: Farmfield
6: Broder Tuck
7: Rune.K
8: Freakhead

(som även tackar för förtroendet till honom själv i tråden, men helst avstår det mesta, till de bästa
och gärna med en blandad mix av ungt, gammalt, manligt och kvinnligt. Detta kommer att bli
helt outstanding och MYCKET bra! :) ).
Varsegod!
Och du är väl en av dem "de bästa/manlig/ung-gammal" och som då ingår i den blandade mixen. Passar alldeles utmärkt bra detta tycker jag ;)

//Malou
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

min lista isåfall :

Kod: Markera allt

Cryingfreeman
Kattskrället
Osprey
Little john
Bossieman
Freakhead
Broder tuck
[/b]
BARA ETT EXEMPEL ! :)
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Jag är utesluten, av mig själv.

När vi la fram vår motion så kom det fram vissa misstankar om att det skulle vara fråga om nåt sorts "maktövertagande" av nåt slag. Jag var väldigt tydlig då vid ett par tillfällen och utryckte med stark betoning att jag inte på något sätt vare sig var ute efter makt eller sökte efter en position inom locot, utan jag var med i en motion jag då starkt trodde på som jag såg var den enda vägen för gemenskapen att gå.

Så därför vidhåller jag det jag en gång lovade och kommer definitivt inte ta ett förtroendeuppdrag av något slag oavsett omröstningsresultat.

Ville bara tydliggöra detta.
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"