VLC är nu skarpt!

Nyheter i datorvärlden.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: VLC är nu skarpt!

Inlägg av Rune.K »

Harlekin33 skrev:Jag ser VLC lite som crossover som både går att använda till Windows och Ubuntu.

Jag ser heller inget fel i det.

Firefox går ju att använda till bägge Systemen och allt som kan få inskränkta Windowsanvändare att använda opensource hyllar jag.

Program för program.

Det verkar vara den vägen vi måste gå....att kämpa oss igenom program för program!

;D
Håller med dej till 100% Harlekin33 !
Ett bra exempel är openoffice och det finns många fler program som jag inte har i huvudet just nu.
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Jag ska pröva Mplayer.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Harlekin33 skrev:Det var ju bra men Totem fungerar inte till Windows vad jag vet så det blir lite svårt att få Windowsanvändare att använda Totem?

???
Använder dom Windows får dom skylla sig själv. ;D
dmz skrev:
Hund skrev:VLC är ganska värdelöst tycker jag. Dålig bild och dåligt ljud om man gämför med t.ex Totem.
Håller med om att VLC har blivit sämre och sämre med åren. En gång i tiden var det riktigt bra dock...
Totem är ju dock ännu sämre, jag tror att du menade mplayer, eller hur? :)
Totem fungerar väldigt bra imho. Mplayer skulle jag använda om det fanns ett GUI i klass med Totem. :)
Harlekin33 skrev:
och gissa vad, mplayer kan köras på Windows också.
Jag har prövat men tyckte att det suger på Win. (fast det var länge sen)
Beror på vilka codecs du använder. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Xcore

Inlägg av Xcore »

KMplayer och K-Lite är överlägsna VLC.

Använder inte VLC längre en gång.
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av philip5 »

Om man nu ska prata windows så är ju en fördel där med VLC att den bundlar ihop en massa codecs med spelaren så man slipper surfa runt halva internet för att installera diverse olika codecs etc. I linuxvärlden sköts ju det av paketberoenden och funkar inte riktigt på samma sätt (även om man kan välja att bygga vlc med deras egna föreslagna versioner av codecs etc bundlade som i windows istället för att använda delade libs från ubuntus systemfiler).

Jag har faktiskt aldrig heller riktigt fastnat för vlc även om jag brukar ha det installerat som komplement eller nått. Jag kör normal med xine som jag gillar. Mplayer är mitt andra alternativ annars. Med totem kan man ju välja om man vill ha xine eller gstreamer som mediamotor så där handlar det nog mer om man gillar totems gränssnitt vilket inte jag gör...
Senast redigerad av 1 philip5, redigerad totalt 7 gånger.
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Xcore

Inlägg av Xcore »

philip5 skrev:Om man nu ska prata windows så är ju en fördel där med VLC att den bundlar ihop en massa codecs med spelaren så man slipper surfa runt halva internet för att installera diverse olika codecs etc. I linuxvärlden sköts ju det av paketberoenden och funkar inte riktigt på samma sätt (även om man kan välja att bygga vlc med deras egna versioner av codecs etc istället för att använda delade libs från ubuntus systemfiler).

Jag har faktiskt aldrig heller riktigt fastnat för vlc även om jag brukar ha det installerat som komplement eller nått. Jag kör normal med xine som jag gillar. Mplayer är mitt andra alternativ annars. Med totem kan man ju välja om man vill ha xine eller gstreamer som mediamotor så där handlar det nog mer om man gillar totems gränssnitt vilket inte jag gör...
VLC är förbisprungen för längesedan.
http://www.kmplayer.com/forums/showthread.php?t=63

Av K-Lite också.
http://www.free-codecs.com/download/k_l ... c_pack.htm
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag skulle gärna vilja se en musikspelare som bara spelade upp FLAC!
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Harlekin33 skrev:Jag skulle gärna vilja se en musikspelare som bara spelade upp FLAC!
Exkludera alla övriga funktioner när du kompilerar mpd då.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"