Exaktemente!Ulsak skrev:Perfection is the enemy of the good...Visst kan det finnas bättre förslag "runt hörnet", men om vi ska vänta på den perfekta lösningen kommer vi nog aldrig till skott.

Exaktemente!Ulsak skrev:Perfection is the enemy of the good...Visst kan det finnas bättre förslag "runt hörnet", men om vi ska vänta på den perfekta lösningen kommer vi nog aldrig till skott.
Visst, men om det ena förslaget skulle vinna med 1 röst...kan det verkligen anses som demokratiskt fastlagt då verkligen?vulfgar skrev:Exaktemente!Ulsak skrev:Perfection is the enemy of the good...Visst kan det finnas bättre förslag "runt hörnet", men om vi ska vänta på den perfekta lösningen kommer vi nog aldrig till skott.
Hur ska vi annars göra?Kattskrället skrev:Visst, men om det ena förslaget skulle vinna med 1 röst...kan det verkligen anses som demokratiskt fastlagt då verkligen?vulfgar skrev:Exaktemente!Ulsak skrev:Perfection is the enemy of the good...Visst kan det finnas bättre förslag "runt hörnet", men om vi ska vänta på den perfekta lösningen kommer vi nog aldrig till skott.
Ja det tycker jag. Vore mer odemokratiskt att skita i allt och köra på något annat.Kattskrället skrev:Visst, men om det ena förslaget skulle vinna med 1 röst...kan det verkligen anses som demokratiskt fastlagt då verkligen?vulfgar skrev:Exaktemente!Ulsak skrev:Perfection is the enemy of the good...Visst kan det finnas bättre förslag "runt hörnet", men om vi ska vänta på den perfekta lösningen kommer vi nog aldrig till skott.
Står sig resultatet tills imorgonkväll, så kommer jag ändra min röst och rösta blankt så det blir 18 lika...KiviE skrev:Ja det tycker jag. Vore mer odemokratiskt att skita i allt och köra på något annat.
Nu finns visserligen en chans att förlänga tiden om det är få röstande (var den gränsen nu går) och då hoppas på att något förslag ska vinna med många röster.
I alla val där det räcker med enkel majoritet så kan det räcka med en enda rösts övervikt för att ett förslag ska vinna. Varför skulle det vara värre här än i tex riksdagen?KiviE skrev:Ja det tycker jag. Vore mer odemokratiskt att skita i allt och köra på något annat.Kattskrället skrev: Visst, men om det ena förslaget skulle vinna med 1 röst...kan det verkligen anses som demokratiskt fastlagt då verkligen?
Nu finns visserligen en chans att förlänga tiden om det är få röstande (var den gränsen nu går) och då hoppas på att något förslag ska vinna med många röster.
Ironiskt??CryingFreeman skrev:Fast det hade varit väldigt ironiskt om det slutar i ett dödläge.
tre promille är mer än noll...pun skrev:42/12709=0.003304745................![]()
När ska "Hund" avgå ?
Inte direkt. Men det är väl inte representativt att kolla på det totala antalet medlemmar. Mer rättvisandepun skrev:Jo det är ju en betryggande majoritet för att bygga ett beslut på.......![]()
Grönköpings dypöl
Yup, we sure do!Harlekin33 skrev:Houston we have a problem!
ROFL
Det var nog veckans understatement.No1Viking skrev:Yup, we sure do!Harlekin33 skrev:Houston we have a problem!
ROFL
Micke