Karmic Koala release schedule!
Re: Karmic Koala release schedule!
Vad betyder karmic? Google translate ger "karmisk" men vad är det då? 

Karmic är adjektiv form för karma.m!rage skrev:Vad betyder karmic? Google translate ger "karmisk" men vad är det då?
Aha. Karmic Koala låter hur som helst coolt, som vanligt med Ubuntus utvecklingsnamn 

- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Som jag skrev tidigare så blev det nått fel i uppdateringen. Nu fungerar inte ljudet och internetanslutningen.
Har gått in i recovery-mode och startat root shell with network. Vet dock inte om nätverket funkar här heller men jag tänkte att jag kan väl försöka iallfall.
Nu undrar jag om det går att återställa alla filer till vad dom var innan jag uppdaterade och utifall hur alternativt om det går att försöka sig på upgraderingen härifrån och se om jag får igång den?
Är inte hela världen om det inte går för jag har ju home på egen partition och en formatering går ganska snabbt
Har gått in i recovery-mode och startat root shell with network. Vet dock inte om nätverket funkar här heller men jag tänkte att jag kan väl försöka iallfall.
Nu undrar jag om det går att återställa alla filer till vad dom var innan jag uppdaterade och utifall hur alternativt om det går att försöka sig på upgraderingen härifrån och se om jag får igång den?
Är inte hela världen om det inte går för jag har ju home på egen partition och en formatering går ganska snabbt

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jag hade lite svettigt ett tag, men det var inget som inte sudo dpkg-reconfigure -a inte kunde åtgärda..
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ulsak skrev:jag hade lite svettigt ett tag, men det var inget som inte sudo dpkg-reconfigure -a inte kunde åtgärda..
Tack så jättemycket. Fungerade utmärkt. Cairo-dock krånglade dock men jag fick till det. Tack än en gång

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag fick installera om en gång då en uppdatering kraschade X och dum som jag var så starta jag upp X igen i stället för att slutföra uppdateringen innan. Det medförde att tangentbordet slutade helt att fungera och jag var tvungen att starta om och när jag sen startade så fungerade inte ens recoverymode.
Så se till att slutföra alla uppdateringar innan ni startar om
Så se till att slutföra alla uppdateringar innan ni startar om