95monye skrev:ojjjjjj, nu buggade nautilus ihop![]()
kan jag lägga till ! igen och hurdå via terminalen?
Kod: Markera allt
gedit ~/.config/gtk-2.0/rgba.conf
ja jag hittade just den!Rasmus skrev:Trevligt
Jag tror att det finns en "extern" modul för just nautilus, du kanske har bättre lycka med den?
Ja då, men hur mycket jobb som krävs och hur man gör vet jag inte. Du får tanka källkoden till nyaste nautilus samt patchen och försöka gissa vad som ska ändras.95monye skrev:ja jag hittade just den!Rasmus skrev:Trevligt
Jag tror att det finns en "extern" modul för just nautilus, du kanske har bättre lycka med den?
här finns patchen för nautilus 2.26.1 men nyaste nautilus är 2.26.2 ,
annars finns den för 2.24.1 http://gnome-look.org/content/show.php/ ... tent=85094
tror du man kan modda patchen så den funkar för nautilus 2.26.2 ??
Ålder spelar väl ingen roll, du är intresserad och det är huvudsaken. Nu sitter jag tyvärr på windoze så jag kan inte kolla just nu. Men imorgon kanske kan jag kika på det. Förvänta dig dock inget, är ingen jättebra programmerare.95monye skrev:mm, för 2.26.1 (pachen jag länkade till) om man laddar ner den så får du en mapp (glömt namnet) och i den ligger två filer:
nautilus-desktop-window.c och nautilus-window.c dessa filer finns i nautilus sourcen 2.26.2 också men eftersom filerna är så långa kan jag inte se vad som skiljer sig... har du lust att kollanämen jag-
förstår inte riktigt vad som ska ändras...
jag är en noobig 12 åring ,nämen jag förstår om du inte vill, men då får jag väll luska vidare
Kod: Markera allt
[rasmus@Pajn-ARCH ~]$ diff nautilus-2/nautilus-2.26.2/src/nautilus-desktop-window.c nautilus_2/nautilus-2.26.1/src/nautilus-desktop-window.c
[rasmus@Pajn-ARCH ~]$ diff nautilus-2/nautilus-2.26.2/src/nautilus-window.c nautilus_2/nautilus-2.26.1/src/nautilus-window.c
Det finns ingen åldersgräns uppåt för att vara noob. Jag är snart 50Rasmus skrev:Ålder spelar väl ingen roll, du är intresserad och det är huvudsaken. Nu sitter jag tyvärr på windoze så jag kan inte kolla just nu. Men imorgon kanske kan jag kika på det. Förvänta dig dock inget, är ingen jättebra programmerare.95monye skrev:mm, för 2.26.1 (pachen jag länkade till) om man laddar ner den så får du en mapp (glömt namnet) och i den ligger två filer:
nautilus-desktop-window.c och nautilus-window.c dessa filer finns i nautilus sourcen 2.26.2 också men eftersom filerna är så långa kan jag inte se vad som skiljer sig... har du lust att kollanämen jag-
förstår inte riktigt vad som ska ändras...
jag är en noobig 12 åring ,nämen jag förstår om du inte vill, men då får jag väll luska vidare
PS. Du är inte så mycket yngre än mig, jag är fjortonDS
så du menar att båda filena är exakt likadana? då blir det väl ingen skillnad om jag byter ut dom?Rasmus skrev:Gjorde det i det översta kommandot, jag skickade två på rad.
Ja, nej95monye skrev:så du menar att båda filena är exakt likadana? då blir det väl ingen skillnad om jag byter ut dom?Rasmus skrev:Gjorde det i det översta kommandot, jag skickade två på rad.