Demokrati och utnyttjande av den samma.

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Demokrati och utnyttjande av den samma.

Inlägg av Pink Panther »

Vem snackar om att ta över? Här talas om att befria någon som har överskridit "trädgränsen" för sin tillväxts förmåga och avlösa denne
från en uppgift som mer tycks tynga och dra ner i dyn. Vi vill befria just individen från en bevisligen övermäktig uppgift och
skänka denne person ett lugn, en inre harmoni i sin vardagliga gärning. Förhoppningsvis också, en mer glädjefylld och bättre anpassad
sådan.

Jag stödjer dig i allt vad du skriver. Det är så riktigt och rätt formulerat. Men möjligen är min förpackning och formulering lite rak på sak. Du förpackar det snyggare.

Till alla medlemmar och mina bröder. Broder Tuck har rätt Urbans tid är ute. Vi behöver en ny ledning. Vi behöver Crying Freeman med flera kunniga och hungriga GNU/Linux förespråkare. De kan leda de forumet till något vi alla kan vara stolta över. Det här interna käbblet er inget ni skall ta notis om. Alla vill vi nå till ett avslut och en bra atmosfär på det här fina forumet.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

janne-5011 skrev:ja vad ska man säga, ska detta aldrig ta slut? :-\ Å ena sidan en ledning som inte funkar, andra sidan farmfiled, upnorth som är rätt tongivande ,och andra farsoter inte nämnda, i en såpopera som heter duga, allt detta inhyst inuti ett internetakvarium med brun färg.

Finns väl ingen vettig människa som kan betro ngn av alla mer aktiva aktörer ett skit längre.
Misstros nu t.om omröstningen finns det bara en grej kvar ,allt annat är uttömt:
jono
;D Jag gissar att du anser mig vara en av "farsoterna". . . . ;D Tack, ändå. ;) Jag gissar att Urban och jag får dela på det epitetet.

Fortsatt Glad Midsommar!

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

Nej Brother Tuck jag räknar inte in dig bland dom där...
Du är ju forumets poet :)
Tills jag läste den här tråden trodde jag att det kanske kunde vara vettigt att köra omröstningarna, och sen vänta in omröstning på nya (helt nödvändigt)faraoner.
Men när UA gjorde det självmålet i ett sånt här läge (!)vete fan.
Tycker inte jag ser ngn med omdöme ,oinblandad som kan hantera det här.
En ny ledning måste ha det nödvändiga förtroendet.
Det saknas därmed förutsättningar att klara av det utan en gube eller gumma utifrån som hjälper till vänligt men bestämt en längre tid.
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Det här en mardröms situation. Vi måste sopa rent framför egen dörr. Här är många syndare. Men Urban är nog värst. Men ingen har enligt min åsikt varit riktigt ärlig i det vi upplever nu. Jag håller med dig janne-5011 (Det saknas därmed förutsättningar att klara av det utan en gube eller gumma utifrån som hjälper till vänligt men bestämt en längre tid.)

En tillfällig administration som tar över ledningen av portalen. Börjar om med omröstningar, styrning och ledning till en permanent ledning är vald.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Erikw
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Erikw »

Ännu en demokrati-tråd, spännande...
2r.se
"There are people who don't like capitalism, and people who don't like PCs. But there's no one who likes the PC who doesn't like Microsoft." - Bill Gates
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Erikw skrev:Ännu en demokrati-tråd, spännande...
Lite ironisk är du. Men vad är att göra. Även jag har en önskan om mindre fokus på demokrati och mer om Ubuntulinux. Den demokratiska biten skall bara flyta på av sig själv. Men för tillfället är det inte så.

Nu är det som man befinner sig i en ormgrop. Man vet inte när man skall bli avrättad eller hur avrättning kommer att utföras.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

janne-5011 skrev:ja vad ska man säga, ska detta aldrig ta slut? :-\ Å ena sidan en ledning som inte funkar, andra sidan farmfiled, upnorth som är rätt tongivande ,och andra farsoter inte nämnda, i en såpopera som heter duga, allt detta inhyst inuti ett internetakvarium med brun färg.
Tack för kvällens skratt janne! Det var en otroligt målande beskrivning. ;D

Åter till allvaret...

Att jag räknas in som en av farsoterna, det kan jag ta, för hur det än är så står jag på de förtrycktas sida, de som fått utstå hugg och slag.

Förtryckta av en ledning som inte följer de premisser som ett officiellt loco förväntas agera efter. Inte ens våra egna regler som vi själva ställt upp och röstat fram, lyckades förtroenderådet klara av att följa.

Först ut var ju Ulsak och Föreningen som drogs i smutsen och ingen inom ledningen reagerade, jo en, men han ställde sig på mobbens sida, de som bedrev häxjakt på Ulsak och Föreningen.

Farmfield anmälde den mest tongivande och drivande i häxjakten som var förtroenderådsmedlem till Förtroenderådet och de valde att inte bry sig om sina egna regler, utan valde istället att skydda sin egen intigritet och fällde då Farmfield utan att någon ens hade lämnat in en anmälan emot honom.

I och med händelseförloppet i FUSE tråden mot Ulsak och föreningen så kunde inte jag stå tyst och titta på utan tog ställning och försvarade Ulsak med förening och i förlängningen även Farmfield.

Har vi en organisation och en ledning som inte fungerar så måste man ju försöka få ordning och rätsida på den igen.

Jag hade gjort exakt samma sak för dig janne, om det hade varit du som var i Ulsaks eller Farmfields situation.
Sedan om de andra medlemmarna skulle kalla mig för en farsot bara för att jag står upp för dig och tar dig i försvar, pga att du blivit orättmätigt hånad och förödmjukad i vårt forum, det gör mig mindre då jag vet att det är inte vi som har gjort fel.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag tog mig friheten att informera chefredaktör Robert Brännström på IDG.se om min misstroendevotering mot Urban direkt efter att jag lagt upp den i det fall det påverkar hans integritet som representant för Ubuntu på deras webbplast.
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

janne-5011 skrev:Nej Brother Tuck jag räknar inte in dig bland dom där...
Tills jag läste den här tråden trodde jag att det kanske kunde vara vettigt att köra omröstningarna, och sen vänta in omröstning på nya (helt nödvändigt)faraoner.
Det saknas därmed förutsättningar att klara av det utan en gube eller gumma utifrån som hjälper till vänligt men bestämt en längre tid.
;D
Nej Brother Tuck jag räknar inte in dig bland dom där... Du är ju forumets poet
Tack för det ;)
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

janne-5011 skrev:Nej Brother Tuck jag räknar inte in dig bland dom där...
;D
Nej Brother Tuck jag räknar inte in dig bland dom där... Du är ju forumets poet
Tack för det ;)
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;D

Ha! Nu tror Urban att ännu en medlem har tittat allt för djupt i nattvardskalken. Men så, är iofs inte fallet.
Däremot blev det något fel i postningen för mig och mitt inlägg blev flerfaldigat. Det kan iofs vara bra, om
någon skulle missa det ena, så kanske något av de andra, kopiorna, falla vederbörande i smaken och kännas
som ett nytt, fräscht inlägg.

Nåja, nu var detta inte min avsikt och jag har bett admins att ta bort de inlägg som blev kopia på det första.

Intill dess, hav förbarmande med en åldersstigen munk, med en "glapp" dator (men det var nog inte mitt fel,
utan Serverns- undanflykter ser inget vidare ut, eller . . . ? 8) ).

Tukken
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

at: Kattskrället och Upnorth
förklaringen på att jag skrivit som jag gjort här o var är för att jag tänkte att det bästa vore att ta det lugnt rösta om motionerna och sen ledning (fattar mig kort jag är trött).

Fick mig en funderare efter idg-självmålet från ua måste jag säga. :(
Börjar så smått anse att jag kanske varit naiv.
Jag har tappat förtroendet för att ledningen kan genomföra detta under den tid som är kvar.
För min del har jag sett motionerna som bra och som sunt att rösta på dom.

Men jag hoppas ändå få möjlighet rösta på motionerna men hur det ska funka nu vet jag inte
efter det osunda röstfisket.
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

janne-5011 skrev:at: Kattskrället och Upnorth
förklaringen på att jag skrivit som jag gjort här o var är för att jag tänkte att det bästa vore att ta det lugnt rösta om motionerna och sen ledning (fattar mig kort jag är trött).

Fick mig en funderare efter idg-självmålet från ua måste jag säga. :(
Börjar så smått anse att jag kanske varit naiv.
Jag har tappat förtroendet för att ledningen kan genomföra detta under den tid som är kvar.
För min del har jag sett motionerna som bra och som sunt att rösta på dom.

Men jag hoppas ändå få möjlighet rösta på motionerna men hur det ska funka nu vet jag inte
efter det osunda röstfisket.
Snyggt inlägg. Du behöver inte säga mycket mer.

Du bevarar din heder och du skall rösta precis så, som du känner för. Det är det finaste du kan bidraga med.

Dessvärre ändå, är nog, att precis som kattskrället redan har skrivit, att det allra mest snygga nu, i det läge
som Urbans bloggande har försatt oss i, det är en omstart av hela förfarandet.

Urban har handlat som vissa politiska företrädare runt om i världen har gjort, Iran, Mosambique, nordKorea med
flera och påverkat en omröstning på ett mindre lämpligt sätt, för att skörda egna fördelar. Det visar mest på
hur man värderar röstetal gentemot sin egen position och vänds i första hand mot den som genomför det hela,
minst gentemot den som drabbas av det....

Du är enbart ytterligare ett "offer" av Urbans agerande och jag anser dig oskyldig, men missledd.

Svarande är Urban. Men hur han hanterar den saken, det har vi redan sett, gentemot Ulsak och Farmfield,
så hav ingen förtröstan i det avseendet.

Väl mött ändå, janne

Tukken
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Det står väl var och en fritt att kunna propagera för sina förslag på sin egen blogg?

Det är ju några stycken härifrån som har bloggar på IDG...

???
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Harlekin33 skrev:Det står väl var och en fritt att kunna propagera för sina förslag på sin egen blogg?

Det är ju några stycken härifrån som har bloggar på IDG...

???
Ja, ni är för underhållande. När blev det fel att propagera för sina förslag? Fy fan vad sunkiga troll det
finns.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

upnorth skrev:Jag tog mig friheten att informera chefredaktör Robert Brännström på IDG.se om min misstroendevotering mot Urban direkt efter att jag lagt upp den i det fall det påverkar hans integritet som representant för Ubuntu på deras webbplast.
Bra jobbat, upnorth! Ubuntu behöver marknadsföring!

LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

Jag har ett litet forum bland annat där vi träffas och pratar lite. Jag postade angående omröstningarna på detta forumet.

Vet du vad jag skrev Urban?

Det är omröstningar på Ubuntu-se.org och postade länkar.

Sen sa jag.

- Gå gärna in och rösta, välj ett alternativ som du tror är bäst.

Då gäller detta ett dolt forum, dessutom har jag ingen som helst befattning eller roll på Ubuntu-se.org

Att tala om vad folk skall rösta på är tabu helt enkelt. Och att kalla alla för troll som påpekar detta är inte snällt. Jag sa inte ett ord om detta, förrän nu. Jag tänker inte komma med någon mer kritik, men kalla inte folk för troll som blir upprörda över detta.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Fortfarande är det helt normalt i en demokrati att man propagerar för de förslag man anser vara bäst. Skulle sossarna uppmana folk att rösta på moderaterna eller piratpartiet uppmana folk att rösta på centern? Det är klart att man röstar på det man tycker är bäst och uppmanar andra att göra samma sak.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:Fortfarande är det helt normalt i en demokrati att man propagerar för de förslag man anser vara bäst. Skulle sossarna uppmana folk att rösta på moderaterna eller piratpartiet uppmana folk att rösta på centern? Det är klart att man röstar på det man tycker är bäst och uppmanar andra att göra samma sak.
Det är stor skillnad på ett riksdagsval och ett val här. Här är det nödvändigt att folk röstar efter sin egen åsikt, inte vad de blir anvisade till att rösta på. I ett riksdagsval finns det flera partier, här vinner du på utslaget eftersom ingen annan har en sådan befattning som du har.

Du borde vara försiktigast av ALLA med att tala om vad någon skall rösta på, vi vill ha en oberoende demokratisk röstning, det får vi inte om NÅGON talar om vad folk skall rösta på.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Men hallo? Får inte Urban marknadsföra sina tankar på sin privata blogg? Vill du censurera xcore?

LJ
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"